پارک خورشیدی چین بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،پارک خورشیدی «جای تای» در شمال غربی چین در پایان مراحل احداث آن، منطقه ای به وسعت ۳۱۹ کیلوتر مربع را با صفحه های خورشیدی می پوشاند. این منطقه سه برابر وسعت شهر پاریس و یا به زبان دیگر هشتاد هزار صفحه خورشیدی در هر کیلومتر مربع است. مدیر پارک می گوید: «این جا قبلا صحرای گوبی بود. بجز سنگ و باد چیز دیگری وجود نداشت. زمین قابل کشت نبود و سودی نداشت ولی حالا یک گنجینه است.»

چین می داند وابستگی به ذغال برای تامین انرژی قابل دوام نیست. شهرها در حال خفگی است و فشار افکار عمومی برای تغییر بیشتر می شود. به گفته رییس این پایگاه انرژی خورشیدی، چین توجه بیشتری به منابع طبیعی نشان می دهد.

از طرف دیگر، این صفحه های خورشیدی نیاز چندانی به حفظ و نگهداری ندارند و عمر آنها دست کم ۲۵ سال است.

پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ،بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننده انرژی در چین پارک خورشیدی ؛ بزرگترین تولید کننَده انرژی.َ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا