ایستاده بهتر فکر می کنیم

مطالعه ای که بر روی 300 دانش آموز کلاس دوم تا چهارم در طی یک سال تحصیلی به انجام رسید نشان می دهد که دانش آموزانی که در کلاس می ایستادند، 12 درصد بیشتر در فعالیت های مختلف کلاسی شرکت می کردند.

چند سالی است که میزهای ویژه حالت ایستاده در برخی مدارس ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرند. این میزها به گونه ای طراحی شدند که دانش آموز می تواند به راحتی در طی کلاس بنشیند و یا سرپا بایستد.

البته هدف از طراحی این میزها، افزایش میزان کالری مصرفی بچه ها و در نتیجه کاهش احتمال افزایش وزن در آنها بود. برخی مطالعات پیشین نشان می داد که ایستادن در کلاس موجب افزایش 15 درصدی مصرف کالری در میان کودکان معمولی و افزایش 25 درصدی آن در میان کودکان دارای اضافه وزن می شد.

اما مطالعه جدیدی نشان می دهد که این میزها می تواند به افزایش میزان مشارکت دانش آموزان در کلاس نیز بیانجامد. ایستادن در کلاس موجب کاهش رفتارهای مختل کننده تمرکز می شود و افزون بر این، بر انگیزه دانش آموزان برای مشارکت در کارهای کلاسی می افزاید.

در واقع می توان این گونه نتیجه گیری کرد که بهره گیری از میزهای ویژه حالت ایستاده در کلاس نه تنها به حفظ وزن ایده آل دانش آموزان کمک می کند، بلکه برای موفقیت تحصیلی آنها نیز سودمند است.

این پژوهش به تازگی در نشریه International Journal of Health Promotion and Education منتشر شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا