راه اندازی کمپین دانشجویی اطلاع رسانی هپاتیت

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، هپاتیت به معنی التهاب کبد است و عوامل زیادی منجر به این بیماری می شود. یکی از مهم ترین علل ایجاد اختلال در کبد ویروس هپاتیت است که انواع مختلف دارد.
با توجه به اهمیت این بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از آن، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از سال گذشته هدف ریشه‌ کنی این ویروس های خطرناک را تا سال 2030 میلادی ( سال 1410 ) بنا نهاد و شعار 'بدون هپاتیت' (NOhep) را برای این حرکت مهم در نظر گرفت.
دکتر حمیدرضا کریمی ساری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: دانشجویان علوم پزشکی شهرهای تهران، ارومیه، کاشان، اراک، لنگرود، رشت، شیراز، قزوین، اصفهان، گرگان، بوشهر، بابل، همدان، قم، مشهد، کرج، سمنان، بیرجند و زاهدان به وسیله بروشور و مشاوره چهره به چهره، اطلاعاتی را درباره هپاتیت در اختیار مردم قرار می دهند.
وی ادامه داد که برای تحقق ریشه کنی این بیماری نیاز است آگاهی عموم نسبت به این بیماری افزایش یابد تا ضمن جلوگیری از انتقال آن، موارد مبتلا به این بیماری (که اکثرا بی علامت و ناشناخته هستند) شناسایی و نست به درمان آنان اقدام شود.
کریمی اظهار امیدواری کرد که با افزایش آگاهی عمومی نسبت به این بیماری، از انتقال آن بین افراد جلوگیری و موارد مبتلا شناسایی و درمان شوند تا ایران نیز همگام با سایر نقاط دنیا به هدف ریشه کنی این بیماری خطرناک تا سال 1410 دست یابد و این موفقیت بزرگ را جشن بگیرد.

** انجام آزمایش رایگان هپاتیت در 19 شهر
وی به انجام آزمایش رایگان هپاتیت C در 19 شهر اشاره کرد و گفت: 63 آزمایشگاه در برخی از مناطق کشور با این کمپین همکاری می‌کنند تا افرادی که نیاز به انجام آزمایش هپاتیت دارند، به صورت رایگان بتوانند این کار را انجام دهند و از نظر ابتلا به هپاتیت بررسی شوند.
مدیر بخش محققین جوان شبکه هپاتیت ایران اظهار کرد: این تعداد آزمایشگاه از 4 تا 6 مرداد ماه به مناسبت روز جهانی هپاتیت اقدام به این کار می کنند.
کریمی، تعداد آزمایشگاه هایی را که در تهران اقدام به آزمایش رایگان هپاتیت می کنند، 33 آزمایشگاه اعلام کرد و گفت: این کار علاوه بر تهران در شهرهای اردبیل، کرج، هشتگرد، ارومیه، بیرجند، اهواز، شیراز، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، رودسر، آمل، ساری، نکا و همدان انجام می شود.
وی بیان کرد: مردم برای اطلاعات بیشتر در خصوص محل های برگزاری کمپین و آدرس آزمایشگاه ها می توانند به وب سایت شبکه هپاتیت ایران به نشانی hep.ir/whd2017 یا کانال تلگرامی @NOHEP مراجعه کنند.
شبکه هپاتیت ایران همگام با سایر نقاط جهان و به مناسبت روز جهانی هپاتیت (6 مرداد) اقدام به برگزاری کمپین دانشجویی اطلاع رسانی هپاتیت کرده است. در برگزاری این کمپین اطلاع رسانی، دانشگاه های علوم پزشکی و تعدادی از نهادهای دانشجویی، این مجموعه را همراهی می‌ کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا