فرار از گم شدن در واقعیت مجازی

همه آنهایی که هدستهای واقعیت مجازی (VR) بر سر می کنند تا در بازیهای ویدئویی به معنای واقعی غرق شوند از یک مشکل اصلی شکایت دارند. به طور کلی این هدستها با یک سیستم مرکزی متشکل از دوربینهای مادون قرمزی در ارتباط هستند که در اتاق نصب شده و قطع شدن آن به هر دلیلی نظیر عبور افراد یا سد شدن توسط دستگاههای دیگر به ایجاد اختلال در بازی منجر می شود.

اکنون محققان دانشگاه استنفورد وارد عمل شده و با ارایه سیستمی ارزان، ساده و مؤثر این مشکل را حل کرده اند. آنها برای این منظور به سراغ فناوری شناخته شده وای فای رفته اند. پیشتر این امکان فراهم شده بود که از وای فای برای تشخیص مکان افراد یا اشیا استفاده شود اما با ضریب دقت چند ده سانتیمتر که البته در بازیهای ویدئویی چندان مؤثر نخواهد بود.

اما محققان دانشگاه استنفورد نسخه مدرنی از این فناوری یعنی WiCapture را ارایه کرده اند که متشکل از دو بخش است. یک تراشه وای فای که نمونه آن را می توان در تلفن همراه هم پیدا کرد و حداقل دو نقطه دسترس وای فای که همان منتشر کنندگان امواج نظیر روتورهای خانگی هستند.

محققان به تأثیرگذار بودن این فناوری امیدواری زیادی دارند. آنها این نوآوری را پلی بزرگ و کاربردی میان سیستمهای بی سیم و فناوریهای مبتنی بر واقعیت مجازی به شمار می آورند که عملا مانع از گم شدن فرد در دنیای مجازی می شود.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : sciencemag

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا