نقش دخانیات در بروز بی‌اختیاری ادراری و مثانه نوروژنیک

به گزارش سیناپرس و به نقل از انجمن نورویورولوژی ایران، دکتر مهری مهراد کرد: امروزه درمان جدیدی برای مبتلایان به مثانه نوروژنیک انجام می‌شود که تحریک الکتریکی عصب ساکرال یکی از این موارد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد از بی اختیاری ادرار رنج می برند، گفت: این بیماری در افرادی که مبتلا به دیابت، پارکینسون، ام اس و دیسک کمر باشند و همچنین افرادی که به دلیل تومور یا تصادف و یا هرگونه تروما جراحی نخاع داشته‌اند ممکن است بروز کند.
مهراد اضافه کرد: در گذشته امکان کنترل ادرار در افرادی که قطع نخاع شده یا ام اس داشتند وجود نداشت و باید از سوند استفاده می شد، اما امروزه با درمان های جدید این مشکل قابل درمان است.
وی افزود: مشکل نوروژنیک یا بی اختیاری ادرار همچون «گلین باره»، مشکلی نادر نیست و بسیاری از بیماری ها می تواند زمینه ساز مشکلات مثانه نوروژنیک باشد.
نماینده انجمن نورویورولوژی بین المللی ایران در پایان به موضوع مصرف دخانیات و تأثیر آن در بروز سرطان مثانه اشاره کرد و گفت: استعمال دخانیات احتمال ابتلاء فرد را به سرطان مثانه افزایش داده و در صورتی که تومور مثانه بدخیم باشد فرد مورد جراحی قرار خواهد گرفت. با این جراحی ریسک نوروژنیک شدن مثانه فرد بیشتر شده و می تواند بی اختیاری ادرار را برای بیمار به همراه داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا