تاسیس زیربرند جدید

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، این برند Traum نام دارد که به زبان آلمانی معنی آرزو می‌دهد. زوتی پس از Weltmeister دومین خودروسازی است که از نام آلمانی برای برند جدید خود استفاده می‌کند.


برند Traum تلاش خواهد کرد همانند برندهای دیگر خریداران جوان را جذب خود کند. مسئولان این برند برنامه‌های زیادی برای تولید طیفی از مدل‌های شاسی‌بلند، یک سدان و مدل‌های الکتریکی یا استفاده کننده از انرژی‌های جدید دارند.


البته تمرکز ابتدایی این برند روی شاسی بلندهایی با پیشرانه بنزینی خواهد بود. تا سال 2019 تعداد 8 مدل و نسخه مختلف از کراس اوورهای این برند وارد بازار خواهد شد. امسال شاهد عرضه شاسی‌بلند هفت‌نفره A1 و مدل پنج‌نفره A2 خواهیم بود. انتظار می‌رود هر دو خودرو در نمایشگاه خودروی چنگدو در ماه سپتامبر معرفی شوند و در ماه نوامبر نیز شاهد ورود آن‌ها با بازار خودرویی چین باشیم.


زوتی سه پیشرانه را توسعه داده که هر سه نیروبخش خودروهای یاد شده خواهند بود: واحد 1.2 لیتری توربو با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون متر، پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتون متر و بالاخره پیشرانه 2 لیتری توربو با خروجی 245 اسبی و گشتاور 350 نیوتون متری. این پیشرانه‌ها امیدوارکننده به نظر می‌رسند و در واقع پیش از این در هیچ یک از محصولات زوتی بکار نرفته‌اند بنابراین جدید هستند.

اما خودروهای NEV این برند از پلتفرم جدیدی که TMA خوانده می‌شود استفاده خواهند کرد. پلتفرم یاد شده ظاهراً قادر است طیف متنوعی از خودروها با سوخت‌های جدید را حمایت کند. این برند می‌گوید مدل پلاگین هیبریدی در هر صد کیلومتر تنها 2 لیتر سوخت مصرف کرده و محدوده حرکتی 100 کیلومتری در حالت الکتریکی خواهد داشت. نسخه کاملاً الکتریکی برد 550 کیلومتری دارد.


معرفی برندی جدید برای جذب خریداران جوان ایده بدی نیست. البته زوتی قبلاً دو برند و زیربرند Damai، زوتی و زوتی SR را داشته است. در برخی شهرها تمامی این برندها در یک نمایندگی فروخته می‌شوند درحالی‌که در برخی شهرها نمایندگی‌های متفاوتی دارند.

اما به نظر می‌رسد این روش جواب می‌دهد. مطمئناً آن‌ها دارای پلتفرم و پول هستند و پیشرانه‌های جدید نیز امیدوارکننده به نظر می‌رسند. این کمپانی همچنین مدیر طراحی آمریکایی را استخدام کرده که قبلاً برای مرسدس کار می‌کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا