افزایش صادرات کابل‌های مخابراتی به کشورهای آسیای میانه

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، مهدی ابراهیمیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت کابل‌های مخابراتی مغان به عنوان زیر مجموعه شرکت تولیدی و صنعتی سیم و کابل مغان از سال ۱۳۸۰ در زمینه تولید انواع سیم و کابل شامل کابل‌های افشان، مفتولی، کنترل و مخابراتی فعالیت می‌کند.

 

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته شرکت مغان فعالیت خود را با صادرات به کشورهای آسیای میانه( افغانستان و ترکمنستان)، سریلانکا، عراق، عمان و … افزایش داده است. میزان صادرات این شرکت در سه سال گذشته به‌طور متوسط مبلغی معادل با ۲۵ میلیون‌دلار بوده است.

ابراهیمیان در رابطه با مشخصات فنی طرح مورد حمایت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک تصریح کرد: کابل‌ها براساس نوع کاربردی که دارند بسیار متنوعند و به شکل‌های گوناگون در بازار یافت می‌شوند. ساختمان و اجزای تشکیل‌دهنده کابل‌های مخابراتی کاملا با کابل‌های مورد استفاده در صنعت برق فشار قوی و فشار ضعیف تفاوت دارند، اما به‌طور کلی کابل‌ها همواره از دو قسمت اصلی هادی و عایق تشکیل شده‌اند.

وی افزود: بخش‌هادی یا رسانا، همان رشته‌های مسی هستند که به دو صورت تک رشته‌ای و چند رشته‌ای تولید می‌شوند. قسمت عایق کابل هم در واقع غلاف است که روی کابل را می‌پوشاند. عایق کابل معمولاً از جنس پلاستیک PVC است. عایق‌های دیگر کابل ممکن است از جنس کاغذ یا ترکیبات شیمیایی دیگر باشد که البته کاربردهای خاص خود را دارند.

وی اظهار کرد: تفاوت کابل‌ها ناشی از نوع کاربرد آنهاست. این نوع کاربردشان موجب شده که جنس، شکل، تعداد، سطح مقطع هادی‌ها و عایق‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. این تفاوت‌ها موجب تقسیم‌بندی کابل‌ها می‌شود.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران و استان‌های تابعه، شرکت توزیع برق ایران و کلیه شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند از جمله مشتریان این شرکت هستند. این شرکت در لیست تائید صلاحیت شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صنایع فولاد و … قرار دارد.

وی در رابطه با میزان فروش این شرکت گفت: این شرکت در سال ۹۴ در حدود ۸۸ میلیارد ریال فروش داشته است. همچنین مطابق اسناد ارائه شده در ۶ ماهه اول سال ۹۵، فروش شرکت ۲۱۴ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی تولید کابل‌های شیلددار با شیلد مس و قلع اندود، کابل‌های مخابراتی تک زوج، تولید کابل‌های ترکیبی دوربین، انواع کابل‌های مهار سر خود از ۱۰ تا ۱۰۰ زوج، انواع کابل‌های دوبل، سیم‌های آیفونی، انواع کابل‌های کوآکسیال، انواع سیم رانژه، کابل‌های هوایی بدون مهار از دیگر محصولات این شرکت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه شرکت توانسته بدون کمترین مشکلی تسهیلات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک را دریافت کند گفت: با کمک تسهیلاتی که صحا در اختیارمان گذاشت توانستیم علاوه بر فراهم کردن زمینه های افزایش صادارت شرکت، دستگاه بسته‌بندی جدید که به صورت کلاف کار می‌کند خریداری شود که اکنون در حال راه‌اندازی است که به نوبه خود سهم قابل توجهی در افزایش راندمان تولید شرکت خواهد داشت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا