به هیچ وزارتخانه ای نمی روم

 به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، سورنا ستاری امروز دوشنبه درحاشیه بازدید از سالن استارتاپ در نمایشگاه الکامپ 23 در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا دردولت دوازدهم مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را می پذیرد، این مطلب را بیان کرد.

طرح شرکت های خلاق بزودی اجرایی می شود
وی با اشاره به اینکه به زودی طرح شرکت های خلاق اجرایی می شود، افزود: شرکت های خلاق شرکت هایی هستند که به دلایل مختلف از جمله تکنولوژی بالا نمی توانند دانش بنیان باشند اما کارآفرین خوبی هستند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: پلتفرم شرکت های خلاق تا یک ماه دیگر اجرایی می شود.

ارایه بیش از 110 خدمت به شرکت های دانش بنیان
وی به ارایه خدمات به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 110 خدمت به این شرکت ها ارائه می شود که معافیت های مالیاتی و گمرکی از جمله این خدمات است.
ستاری به مشکلات شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این شرکت ها بوروکراسی و اخذ مجوز است و در ستاد اقتصادی مقاومتی به دنبال رفع این موضوعات هستیم.
معاون علمی رئیس جمهوری ادامه داد که وزارت امور اقتصادی و دارایی در جلسه قبل این ستاد طرحی را ارائه کرده است. از یک اقتصاد نفتی نمی توان بیش از این انتظار داشت.
وی با اشاره به اینکه این مجوزها حذف خواهند شد، افزود: سیستمی که به اقتصاد نفتی عادت کرده است به راحتی نمی توان تغییر داد؛ جهت گیری دولت حمایت از شرکت های دانش بنیان است و در این راستا گام برمی دارد.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) به عنوان بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات، از 30 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت وتا امروز دوم مرداد ماه ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا