هر ۵دقیقه یک حادثه مغزی

دکتر سیدحسن هاشمی صبح دوشنبه در مراسم رونمایی از ۲۰۰ دستگاه موتور آمبولانس اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد، ناوگان موتور آمبولانس را ظرف یکسال آینده در سایر کلانشهرها راه اندازی کنیم.

وزیر بهداشت از اورژانس به عنوان یکی از نیازهای مردم تأکید کرد و گفت: اگر اقدامات اورژانس نامناسب باشد، باعث نارضایتی و نگرانی مردم خواهد شد.

وی از نیروهای اورژانس به عنوان فرشتگان نجات یاد کرد و گفت: موقعی که انسان مستاصل است و چاره‌ای ندارد این نیروهای اورژانس هستند که به یاری مردم می‌شتابند.

هاشمی با اشاره به زمان طلایی در انجام ماموریت‌ها گفت: حداکثر زمان برای یک بیمار دچار سکته مغزی سه ساعت است که اگر بعد از این زمان نیز زنده بماند یک فرد معلول و با هزینه‌های سنگین برای خانواده و جامعه خواهد بود.

وی حداکثر زمان رسیدگی برای درمان بیماران قلبی و عروقی ا یک ساعت اعلام کرد و گفت: این خیلی مهم است که بتوانیم در کمتری زمان در خدمت بیماران اورژانسی باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به این مطلب که هشت هزار تماس در روز با اورژانس تهران گزارش می‌شود، افزود: اینکه در کمتر از ۱۲ دقیقه بتوانیم سر ماموریت‌های اورژانسی حاضر شویم خیلی خوب است ولی در حال حاضر به دلیل مشکلات ترافیکی این امر میسر نیست.

قاضی‌زاده‌هاشمی از موتور آمبولانس به عنوان یک بیمارستان کوچک نام برد و گفت: این موتور آمبولانس‌ها می‌توانند کمک بسیار مؤثری به مصدومان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شهری که هر ۵ دقیقه یک حادثه مغزی داریم هدف‌گذاری برای رسیدن به زمان کمتر از ۱۲ دقیقه بسیار ارزشمند است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا