استارت آپ خود را به روش تویوتا اداره کنید

به گزارش سیناپرس به نقل از ایران استارت آپ،این حالت را سیستم تولید تویوتا، یا TPS، می نامند و، مانند هر مکتب فناوری، دارای انبوهی از واژگان مخصوص و مخفف ها است. (اگر می خواهید وانمود کنید که این مکتب را می­شناسید، سعی کنند از عبارت «بیایید موضوع را کایزن کنیم» استفاده کنید.) اما همانطور که این سیستم برای تولید کننده بزرگ خودرو کار می کند، می تواند برای یک استارت آپ هم به راحتی کار کند.

جمی بونینی، نایب رئیس مرکز پشتیبانی سیستم تولید تویوتا، روش TPS را در آمریکای شمالی و اخیرا، استرالیا برای سازمان ها توضیح می دهد. وی با سازندگان کوچک، بیمارستان ها و موسسات دولتی کار می کند تا به آنها بیاموزد چگونه از اصول تویوتا در زمینه اختصاصی خود استفاده کنند. «شما با مشتری شروع می کنید،» بونینی طی یک جلسه در جشنواره ایده های آسپن گفت. «آیا آنها آنچه می خواهند را بدست می آورند؟ پس شما از آنجا به کار بر می گردید.»

نکته TPS در این است که مکتبی ایجاد گردد که در آن مسائل تکرار نشوند تا هدف نهایی بهبود کیفیت حاصل گردد. این همان اندازه که در مورد خوروها صادق است در مورد نرم افزارها هم صادق است. طی مصاحبه ای پس از آن جلسه، بونینی مبانی این سیستم را بیان نمود، که دارای سه بخش است:

این فلسفه که مشتری باید از این فرایند خدمات دریافت کند و اینکه افرادی که این وسیله را خلق می کنند- چه یک خودرو باشد و چه یک نرم افزار اشتراک خودرو- ارزشمندترین منبع یک سازمان هستند.

استفاده از ابزارهای فناوری برای ایجاد جریان در سرتاسر سازمان- و توقف آن جریان در موقع لزوم. لازم است مدیران تیم های خود را ایجاد کنند به طوری که نزدیک ترین افراد به آن مسئله بتوانند آن را حل کنند.

استفاده از مهندسی و طراحی برای درک آن جریان، از برنامه کلی پروژه تا ترتیب دقیق گام های لازم برای تکمیل یک کار. این روش را می توان روزانه یا هفتگی انجام داد، اما لازم است که به دفعات بازبینی شود.

بونینی گفت که این ارکان «فارغ از زمان» هستند. فناوری پیشرفته می تواند باعث عملکرد بهتر سیستم TPS گردد، اما تمرکز روی افراد- هم آنهایی که در سازمان هستند و هم مشتری در انتهای فرایند- بخش مهمی از این مثلث باقی می ماند.

بونینی گفت که «همه این سه بخش TPS باید کار کنند». «تعداد زیادی از روسای شرکت ها هرگز در مورد این سه بخش چیزی نشنیده اند؛ آنها همه تاکید خود را بر ابزارهای فناوری معطوف کرده اند». چه در یک استارت آپ ۱۰ نفره باشید  و چه در بیمارستانی با ۱۰۰۰ کارمند کار کنید، این سه اصل باید با هم کار کنند تا یک مکتب اعتماد و نوآوری بیافرینند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا