ربات‌های شرکت فضایی خصوصی مون اکسپرس به استخراج منابع ماه می‌روند

به گزارش سیناپرس از مرکز ملی فضایی ایران،مون اکسپرس امروز رسما اعلام کرد که تا سال 2020 میلادی، پایگاهی را در قطب جنوب کره ماه خواهد ساخت. قرار است در این پایگاه، ربات‌هایی مستقر شوند که به منظور استخراج منابع ماه مورد استفاده قرار می‌گیرند. گفته می‌شود کلاس جدیدی از ربات‌ها برای این هدف ساخته خواهد شد که این شرکت فضایی خصوصی، نام MX Robotic Explorers را بر روی آن گذاشته است.

 

این ربات‌ها می‌توانند بر روی سطح ماه فرود آمده و محموله‌های ارسالی را به تنها قمر کره زمین برسانند. سپس آن‌ها مشغول استخراج منابع ماه می‌شوند؛ منابعی که می‌توانند مواد معدنی بسیار گران‌بها و باارزشی را به زمین برگرداند.

اولین ربات شرکت مون اکسپرس MX-1E نام داشت که می‌توانست تا 30 کیلوگرم بار مصرفی را به سطح ماه منتقل کند. اکنون این شرکت خصوصی تصمیم دارد تا راکت خود را برای حمل نسل جدید این ربات‌ها در آینده‌ای نه چندان دور از نیوزلند به فضا پرتاب کند. این شرکت همچنین تا چند سال دیگر، فضاپیمایی را می‌سازد که توانایی حمل بار بیشتر و انجام وظایف بیشتری را خواهد داشت. علاوه بر آن با این ایده، امکان بازگرداندن مواد معدنی استخراج شده توسط ربات‌ها به زمین فراهم خواهد شد.

جزئیات عملیات استخراج منابع ماه اعلام نشده است

تاکنون شرکت مون اکسپرس هیچ اطلاعاتی در مورد تکنولوژی مورد استفاده برای استخراج منابع ماه ارائه نداده است. با توجه به این که قرار است این پروژه تا سال 2020 میلادی یعنی سه سال آینده اجرایی شود، قطعا شرکت مون اکسپرس کار سختی برای انجام آن خواهد داشت و باید دید چگونه می‌خواهد این برنامه را اجرا کند؟

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا