اعزام تیم‌های ایرانی به مسابقات ربوکاپ ژاپن

دکتر مرتضی موسی‌خانی، رئیس کمیته ملی ربوکاپ از اعزام تیم‌های مدارس برتر کشور به مسابقات جهانی 2017 ژاپن خبر داد و گفت که مدارس «قلم و دانش» با نام «تیم کاوش»، «حلی پنج»، «سلام»، «اسلام»، «فرزانگان»، «علامه طباطبایی» و تیم «صدرا ربات» از اصفهان در بخش دانش‌آموزی در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن حضور خواهند داشت.

او ضمن آرزوی موفقیت برای تیم‌های دانش‌آموزی شرکت‌کننده در مسابقات امسال یادآوری کرد که سال گذشته، تیم «کاوش» از مدرسه «قلم و دانش» موفق به کسب مقام دوم انفرادی در بخش ربات‌های امدادگر پیشرفته شد و امسال با 3 سهمیه در مسابقات حاضر می‌شود.

موسی‌خانی همچنین در بخش بزرگسالان، از تیم‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی، دانشگاه یزد، دانشگاه اصفهان و دیگر دانشگاه‌های خوب کشورمان به عنوان شرکت‌کنندگان مسابقات جهانی ربوکاپ امسال نام برد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران یادآوری کرد که در مسابقات جهانی سال گذشته در آلمان، در لیگ ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک، تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با پیروزی بر تیم سی.‌ام. یو (کارنگی ملون) آمریکا به کسب مقام اول جهان رسید و در مجموع موفق شد که 6 مقام این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان آورد. همچنین در لیگ ربات‌های انسان‌نما، تیم دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی به مقام سوم دست یافت و در بخش رقابت فنی نیز تیم امیرکبیر، موفق به کسب یک مقام شد.

دکتر موسی‌خانی گفت که این تیم‌ها در مسابقات جهانی 2017 ژاپن نیز حضور خواهند داشت و افزود که سازمان‌ها و نهادهای خوب کشورمان به عنوان اسپانسر از آن‌ها حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ اعلام کرد که اعزام تیم‌های رباتیک کشور در قالب کاروان‌های مختلف از روز جمعه آغاز شده و تا امروز، یکشنبه اول مردادماه، ادامه دارد.

او افزود که آخرین کاروان محققان کشور در مراسمی که به همین مناسبت تدارک دیده شده، امروز بعد از دیدار با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت مدیره بانک ملت، برای شرکت در این مسابقات جهانی عازم ژاپن خواهند شد.

دکتر موسی‌خانی گفت که همه تیم‌ها روز دوشنبه، دوم مردادماه در شهر ناگویای ژاپن حضور خواهند داشت و از روز سه‌شنبه، مرحله ست آپ و پذیرش مسابقات آغاز خواهد شد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ برای پژوهشگران کشورمان در مسابقات جهانی 2017 ژاپن، آرزوی موفقیت و سربلندی کرد و اظهار امیدواری کرد که تیم‌های اعزامی با دستی پر از تجربه‌های ارزشمند به کشورمان بازگردند.

ژاپن برای چهارمین بار است که میزبانی مسابقات جهانی ربوکاپ را بر عهده دارد.

گفتنی است که این مسابقات جهانی در سال 2018 در ایران و به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد.

 

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا