جنگل آمازون برای چاپ متن های اینترنتی

جنگل آمازون که در آمریکای جنوبی واقع است، بزرگ ترین جنگل بارانی دنیا به شمار می رود که مساحتی بالغ بر 5.5 میلیون کیلومتر مربع را پوشش داده و 400 میلیارد درخت را در خود جای داده است.

گروهی از پژوهشگران به تازگی به تخمین میزان کاغذ لازم برای چاپ تمامی محتوای متنی موجود در اینترنت پرداختند. این مطالعه مشخص ساخت که برای این کار فقط به قطع 2 درصد از درختان این جنگل نیاز خواهد بود.

در این محاسبه ابتدا از وب سایت ویکیپدیای انگلیسی به عنوان منبعی متنی که حجم زیادی از اطلاعات را در خود دارد استفاده شد. این دانشجویان چندین مقاله را به صورت تصادفی از این وب سایت استخراج کردند. برای پرینت هر مقاله به 15 صفحه کاغذ نیاز بود. سپس این میزان در تعداد صفحات ویکیپدیا که در زمان انجام تحقیق 4,723,991 صفحه بود ضرب شد و در نتیجه رقمی حدود 70 میلیون صفحه کاغذ به دست آمد.

سپس با در نظر گرفتن محتوای سایر وب سایت ها، تعداد صفحات کاغذ برای پرینت همه محتوای مکتوب اینرتنتی حدود 5.54 میلیارد صفحه برآورد شد.

در گام بعدی که به محاسبه میزان درختان مورد نیاز مربوط بود، مشخص شد که از هر درخت می توان 8500 برگه کاغد استحصال کرد و در نتیجه برای پرینت محتویات ویکیپدیا نیاز به 8337 درخت است. این مقدار برابر با 12 درصد درختان موجود در یک کیلومتر مربع از جنگل های آمازون است.

همچنین برای پرینت همه محتویات متنی اینترنت باید 8 میلیارد درخت را قطع کرد که این میزان درخت در 113 کیلومترمربع از جنگل آمازون یافت می شود.

این میزان فقط 0.002 درصد از جنگل آمازون را تشکیل می دهد. با این وجود، این تخمین بر این فرض استوار است که همه درختان قابلیت تبدیل به کاغذ را داشته باشند. افزون بر این، در این محاسبه فقط حجم محتویات اینترنت قابل مشاهده در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از محتویات اینترنت در دسترس موتورهای جستجو قرار ندارد و محتویات قابل مشاهده فقط 0.2 درصد از کل محتوای اینترنت را تشکیل می دهند، می توان نتیجه گیری کرد که برای پرینت همه محتویات متنی وب به قطع دو درصد از درختان آمازون نیاز است.

این پژوهش به تازگی در Journal of Interdisciplinary Science Topics منتشر شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا