با آیفون بعدی سلفی‌های بهتری می‌گیرید!

به گزارش سیناپرس ازایتنا، این حسگر، با نصب روی آیفون AR ، تشخیص بهتر عمق و در نتیجه افزایش ثبت واقعی در ابزارهای کاربردی گوشی و نیز بهبود تنظیم خودکار در عکسبرداری را به همراه دارد و بسته به زمانی که بتوان این تجهیزات را به اندازه‌ی کافی کوچک کرد و در گوشی جای داد، ممکن است در آیفون ۸، ۹ و یا آیفون پرو یا ایکس ارائه شود.

هم‌اکنون تراشه‌های AR بر دوربین‌های عکاسی جداگانه‌ اپل نصب است و بازخورد بسیار هیجان‌انگیزی در ثبت زنده تصاویر داشته است اما افزوده شدن این امکان به گوشی‌های اپل این ابزار را روزمره در دسترس همه قرار خواهد داد.

این ابزار که دستگاه تنظیم خودکار لیزری نامیده می‌شود، فاصله را از روی زمان رفت و برگشت نور از لیزر به هدف، محاسبه می‌کند و شامل یک لیزر، یک عدسی، آشکارساز و یک پردازشگر و هزینه‌ آن نزدیک ۲ دلار برای هر گوشی است.

این در حالی است که در گوشی‌های آیفون‌ ۶ به بعد، دستگاه آشکارسازی فازی برای این منظور به‌کار رفته است و با بهره‌گیری از مقایسه فاز نوری که از یک هدف به دو طرف گوشی می‌رسد، تعیین می‌کند که آیا تمرکز عدسی به حالت درست نزدیک هست یا نه؟ وقتی دوربین به درستی روی هدف متمرکز باشد، اختلاف میان رنگ‌ها بیشتر می‌شود.

امکان به‌کارگیری یک لیزر سه بعدی در دوربین جلوی گوشی اپل ۸ برای تشخیص بهتر در عکس‌های سلفی (خودانداز) قابلیت دیگری است که در ایفون ۸ وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا