برگزاری نمایشگاه، جشنواره و کنگره ملی به مناسبت ربع قرن فعالیت دانشگاه علمی کاربردی

 به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، امید بزرگ حداد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 تا 13 مرداد در سالن های 12 تا 15 نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در مکانی به وسعت چهار هزار متر با شرکت بیش از 200 مرکز دانشگاه علمی کاربردی و حضور شرکت های ریسک پذیز برای سرمایه گذاری روی ایده ها همچنین گرامیداشت یاد شهدای دانشگاه خواهد بود و شاهد فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری از دستاوردهای دانش آموختگان‌ دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم.
استاد تمام دانشگاه تهران اقدام بعدی را برگزاری جشنواره علمی کاربردی برشمرد و افزود: این جشنواره همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یعنی 18 مهر در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
بزرگ حداد ادامه داد: غیر از اینها کنگره ملی آموزش های عالی، مهارت، فناوری و اشتغال نیز برای 24 و 25 بهمن برنامه ریزی شده است که از همه اساتید و کارشناسان می خواهیم با مراجعه به نشانی hamayesh.uast.ac.ir ضمن آشنایی از کم و کیف کنگره در صورت علاقه با ارسال مقاله در آن نیز شرکت کنند.

تالیف دانشنامه آموزش های علمی کاربردی، ارتقای سامانه آموزش دانشگاه
بزرگ حداد با تاکید بر انجام فعالیت های دیگر علمی و پژوهشی به این مناسبت در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: قراردادی برای تالیف دانشنامه آموزش های علمی کاربری با بنیاد دانشنامه نگاری ایران امضا شده است. کمیته علمی نگارش این دانشنامه در حال انتخاب هستند و بعد از انتخاب و ابلاغ احکام شروع به نگارش این دانشنامه می کنند.
وی ادامه داد: همچنین سامانه آموزش دانشگاه را ارتقا می دهیم و این سامانه از اول مهرماه آغاز به کار می کند تا از آغاز سال تحصیلی خدمات بهتری به دانشجویان ارائه شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین در مورد حضور شرکت های ریسک پذیر/venture capital در نمایشگاه برای سرمایه گذاری روی ایده های ارائه شده اظهار کرد: ما از سه شرکت بورسی برای سرمایه گذاری روی ایده ها دعوت کرده ایم.
وی گفت: این کار با هدف معرفی دستاوردهای نو و استارتاپ ها (شرکت های نوپا) به شرکت های سرمایه گذار انجام شده تا این دستاوردها به مرحله تجاری سازی برسد.
بزرگ حداد در پاسخ به سوالی در مورد رونمایی از محصولات جدید در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانشگاه نیز توضیح داد: دستاوردهای جدید معمولا در آذرماه هر سال که هفته پژوهش است رونمایی می شوند و این نمایشگاه به دستاوردهای 25 ساله مراکز مختلف دانشگاه اختصاص دارد.
 دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با هدف افزایش سطح مهارت شاغلان و افزایش مهارت حرفه ای دانش آموختگان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا