ارتقای نرم‌افزاری خودرهای مرسدس

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، اساساً این خودروساز آلمانی تقریباً تمامی خودروهای دیزلی مدرن خود را بازبینی خواهد کرد. طبق بیانیه‌ای رسمی که از سوی مرسدس منتشر شده، این فراخوان هزینه‌ای در حدود 220 میلیون یورو در پی خواهد داشت و طبیعتاً هزینه‌ای از مصرف‌کنندگان دریافت نخواهد شد.


از ماه مارس سال جاری تاکنون مرسدس مالکان خودروهای کامپکت و مدل V کلاس را از جزئیات این فراخوان آگاه کرده است. در کل حدود 250 هزار دستگاه خودرو در فراخوان قبلی تحت تأثیر قرار گرفتند و فراخوان جدید نیز در ادامه همان موضوع قبلی می‌باشد.


دیتر زچه مدیر مرسدس بنز می‌گوید: تردیدهای عمومی درباره پیشرانه‌های دیزلی باعث ایجاد شبهاتی در بین مصرف‌کنندگان شده است. ما تصمیم گرفتیم تا به مالکان خودروهای دیزلی نشان دهیم که تکنولوژی دیزلی مشکلی ندارد.

مرسدس می‌گوید از طریق یک وصله نرم‌افزاری روی پیشرانه‌های دیزلی یورو 5 و 6 کار خواهد کرد تا آن‌ها را بهینه کند. برنامه‌ای برای انجام تعمیرات پیچیده وجود ندارد زیرا مهندسان کمپانی تنها از جدیدترین دانش به دست آمده در زمان توسعه پیشرانه‌های دیزلی جدید استفاده خواهند کرد.

یکی از تحلیل گران صنعت خودرو می‌گوید: این یک حرکت پیشگیرانه برای قرار دادن چیزی روی میز بوده و تلاش مناسب برای پاسخ دادن به شبهات است.

دایملر می‌گوید سهم قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی‌های نیتروژن اکسید خودروهای دیزلی اروپا دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا