تجاری سازی نانوفیلترهای خودرو در شهرک صنعتی شیراز

 همزمان با گرامیداشت هفته صنعت و معدن ،تولید انبوه محصول نانوفیلتر خودروهای سبک در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید.پیروزی مدیرعامل کارخانه گفت : خط تولید این واحد صنعتی که با حمایت های فن بازار منطقه ای فارس راه اندازی شده است ، ظرفیت تولید یک میلیون و دویست هزار  نانو فیلترویژه خودروهای سبک را در سال دارا است.

مدیر واحد صنعتی تولید کننده این نانوفیلترها عنوان کرد: با توجه به این که استفاده از این فناوری حاصل اختراع داخلی بوده و دانش آن منحصربفرد است و هم چنین با توجه به تفاوت هایی که با فیترهای معمولی دارد، می تواند در زمینه صادرات نیز بسیار موفق باشد.
وی افزود: وجه تمایز  این نانوفیلترها  نسبت به سایر فیلترهای متداول عبارتند ازکاهش میزان مصرف سوخت، کمک به جذب آلاینده های محیط و عمر طولانی فیلتر در مقایسه با محصولات مشابه.
تولید تجاری نانوفیلترها با همکاری فن بازار منطقه ای فارس و با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد ریال انجام شده است. با بهره برداری از این فناوری در حال حاضر برای 16 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
شهرک صنعتی شیراز با هدف استقرار و تمرکز واحدهای صنعتی و پشتیبانی از صنایع کوچک در سال 1368 تاسیس شده و در این جهت علاوه بر ایجاد زیر ساخت های صنعتی،  سعی در حمایت های مختلف از صنایع مستقر در شهرک های صنعتی داشته و این امر را به روش های مختلفی تا ارتقاء کامل سطح آموزشی و فناوری صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی خصوصا صنایع کوچک ادامه می دهد.
در همین راستا شهرک صنعتی شیراز با همکاری فن بازار منطقه ای فارس موفق به تولید انبوه نانو فیلتر خودروهای سبک شده است.  این شرکت قصد دارد تا پایان سال از فیلترهای صنعتی و فیلترهای ماشین های سنگین نیز بهره برداری کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا