چرخ های یخی در جدیدترین فناوری لکسوس

 به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما، لکسوس سال فوق‌العاده‌ای را داشته و تصمیم گرفت که این سال را باشکوه به پایان برساند. بعد از هاوربرد و سدان آی‌اِس مقوایی، این خودروسازان تصمیم گرفتند که از طراحی فوق‌العاده‌ی دیگری رونمایی کنند، یک اِن‌اکس ترکیبی که با چرخ‌های یخی. بله! چرخ‌هایی یخی؛ چرخ‌هایی از یخ ساخته‌شده‌اند.

لکسوس فقط از بدلکاری با خودروهای خود فیلم نمی‌گیرد یا فقط رکوردهای بین‌المللی عجیب و غیرمعقول به‌جا نمی‌گذارد، امسال آن‌ها از تخصص خود برای تبلیغات و جلب‌توجه استفاده کرده‌اند. امسال آن‌ها چیزهای جدید و عجب و غریبی ساخته‌اند که البته کارایی هم دارند. آخرین پروژه‌ی آن‌ها در دنباله‌ی کارهای قبلی، فقط یک نمونَک یا مجسمه نیست، یک خودروی واقعی است.

چرخ‌هایی از یخ - جدیدترین فناوری لکسوس - فردانما - آینده صنعت خودرو سازی (۳)جدیدترین فناوری لکسوس در ۳۶ ساعت

به گفته‌ی بخش محصولات نمایشیِ تویوتا، ۳ ماه صرف تحقیقات، طراحی و آزمایش این چرخ‌های یخی شد. آن‌ها این کار را با مشارکت مجسمه‌های یخی همیلتون انجام دادند. این شرکت در انگلستان مستقر بوده و برای تولید اِن‌اکس محلی را ساخته است. چرخ‌های واقعی اِن‌اکس و تایر آن با استفاده از لیزر اسکن شده و بعد به‌وسیله‌ی آب یخ‌زده شبیه‌سازی شدند. هر چرخ به‌وسیله‌ی گروه مجسمه‌ساز چهار نفرِ و در عرض ۳۶ ساعت ساخته شد. بعد به آن اکرلیک اضافه شد تا بتواند وزن اِن‌اکس را تحمل کند و در آخر برای دادن زیبایی بیشتر، در آن اِل‌ای‌دی‌هایی نصب شد.

لکسوس برای آماده کردن چرخ‌ها، کل خودروی اِن‌اکس را به مدت ۵ روز در دمای منفی ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار داد. آن‌ها ابتدا این چرخ‌ها را آزمایش کرده و سپس آن را در خیابان‌های لندن به حرکت درآوردند. این خودرو خیلی سریع حرکت نمی‌کند اما تماشای حرکت کردن آن به‌واقع خیره‌کننده است.
مدیر لکسوس، ریچارد بالشاو اظهار داشت: “پروژه‌هایی مانند هاوربرد، خودروی مقواییِ الهام گرفته از هنر اوریگامی و حالا چرخ‌های کاملاً کارآمد و خیره‌کننده‌ی یخی نشان می‌دهد که ما از ساختی سنتی با فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنیم تا به نتایجی خیره‌کننده برسیم. این‌ها فقط پروژه‌هایی برای جلب‌توجه نیست، بلکه خودروهایی هستند که به مشتری‌های خود نیز تحویل می‌دهیم."

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا