به زودی تاکسی های هوایی از راه می رسند

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما، سی‌ان‌ان‌مانی، اسکای‌ترین پروژه خود را در شهر تلاویو اجرا خواهد کرد. این سیستم ۲۷۰ متری شامل یک واگن است که در ارتفاع بین ۷ تا ۹ متری به صورت مغناطیسی حرکت می‌کند.
این واگن با ظرفیت چهار نفر می‌‌تواند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت نماید. اگر پروژه پایلوت موفقیت‌آمیز باشد، شرکت چندین واگن دیگر به مجموعه اضافه کرده و این پروژه را در سه شهر دیگر اجرا خواهد نمود. اگر همه چیز مطابق با برنامه پیش رود، در سال ۲۰۱۸ در آمریکا نیز پیاده خواهد شد.

جری سندرز مدیرعامل اسکای‌ترن توضیح می‌دهد که سیستم حمل و نقل در هوا (بالای سر) که از فولاد و آلومینیوم ساخته شده، در مقایسه با سیستم‌های زیرزمینی -که بین ۱۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد دلار برای هر کیلومتر هزینه در بر دارند- هزینه ساخت و نگهداری بسیار کمتری دارند. سیستم اسکای‌ترن را می‌توان طی چند روز و با هزینه ۸ میلیون دلار برای هر کیلومتر راه‌اندازی کرد در حالی که هر خودرو هزینه‌ای معادل ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار برای هر فرد در بر دارد.
تاکسی‌های هوایی از شناوری مغناطیسی استفاده می‌کنند که بر اساس آن آهنرباهای مغناطیسی واگن‌ها را بلند کرده و به جلو می‌رانند. میزان انرژی لازم برای انجام این کار معادل یک سوم انرژی لازم برای سوخت یک خودروی هیبریدی است.
شهرهای کالیفرنیا، اینگلوود و بالتیمور در آمریکا برای اجرای سیستم اسکای‌ترن اعلام آمادگی نموده‌اند. با توجه به سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری صندوق سرمایه‌گذاری اینوویشن اندیور، احتمالاً زودتر از آنچه پیش‌بینی شده بتوانیم اسکای‌ترن را در آمریکا ببینیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا