تکلیف تلگرام تا ١٠ روز دیگر روشن می‌شود

  محمدجواد آذری جهرمی، در گفتگوی خبری سیما اعلام کرد که انتقال سرور شبکه اجتماعی تلگرام به ایران الزامی نیست بلکه ایجابی است. او توضیح داد که مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا 10 روز دیگر، در این زمینه ابلاغ می شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تأکید کرد که مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرور سرویس‌های خارجی به ایران، به منظور افزایش رونق فضای اقتصادی شبکه‌های اجتماعی داخلی شکل گرفته است و افزود که این مصوبه تا حدود ١٠ روز آینده از سوی دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ابلاغ خواهد شد.

آذری جهرمی با اشاره به این نکته که موضوعات مربوط به انتقال سرورهای شبکه‌های اجتماعی به ایران در این مصوبه الزام نیست بلکه ایجابی است، توضیح داد که این انتقال، از جنبۀ اقتصادی و امنیتی برای کشور بسیار اهمیت دارد، چرا که با استفاده از آن، حجم بسیار عظیمی از اطلاعات کاربران در ایران، در دسترس این شرکت خارجی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد که باید مطمئن باشیم که از اطلاعات کشور محافظت می‌شود و برای دستیابی به این اطمینان، مجوز مذاکره با سرویس‌دهنده‌های خارجی را کسب کرده‌ایم که شامل تلگرام هم می‌شود.

آذری جهرمی از رواج ایران‌هراسی در فضای مجازی که توسط بعضی از کاربران انجام می‌شود، اظهار تأسف کرد و گفت که بر خلاف آن‌چه وانمود می‌شود که ما به منظور دسترسی به اطلاعات شهروندان و جاسوسی، به دنبال انتقال سرورهای تلگرام به ایران هستیم، این اقدام را در راستای تقویت حضور جهانی کشورمان انجام می‌دهیم، چراکه با انتقال سرورهای سرویس‌دهنده خارجی به ایران، به بهبود کیفیت و کاهش قیمت در استفاده از این سرویس دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در همین راستا به نظر رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت که تأکید ایشان بر دسترسی آزاد به اطلاعات و در عین حال، حفظ حریم خصوصی مردم است.

آذری جهرمی بر شفافیت و وضوح قوانین و مقررات حضور سرویس‌دهنده‌های خارجی در ایران تأکید و اظهار امیدواری کرد که در پایان مذاکرات، این نتیجه حاصل شود.  

معاون وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر این مسأله که سیاست دولت همواره احترام به انتخاب مردم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی است، توضیح داد که اگر چنان‌چه تلگرام پیشنهاد ایران را در این زمینه نپذیرد، قانونگذار درخصوص فعالیت این سرویس‌دهندۀ خارجی در کشور تصمیم خواهد گرفت.

 

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا