مقدمات انجام نخستین عمل پیوند سر در جهان

اخیرا سرجیو کاناورو (Sergio Canavero) جراح مغز و اعصاب ایتالیایی به یک کنفرانس جراحی در آناپولیس (Annapolis) مرکز ایالت ماریلند ایالات متحده امریکا دعوت شده  تا به ارائه روش پیشنهادی عمل جراحی و پیوند سر بپردازد.

او در این رابطه می گوید : " من برای ارائه روش عمل جراحی و پیوند سر به یک کنفرانس جراحی در آناپولیس ، ماریلند در ماه ژوئن (برابر با خرداد ماه) دعوت شدم . در صورتی که این روش و عملیات جراحی مورد تایید مقامات امریکا قرار گیرد ، ما شش ماه زمان نیاز داریم تا مکانی برای عمل جراحی آماده کنیم و عمل را در تا سال آینده به انجام رسانیم . "  

کاناورو همچنین یادآور شد که جراحان چینی نیز تحقیقات خود را در رابطه با پیوند سر ، در این کنفرانس ارائه دادند . فقط شما تصور کنید که علملیات جراحی پیوند سر در امریکا روی یک بیمار روسی و با همکاری جراحان چینی صورت گیرد . حتی سازمان ملل متحده هم چنین همکاری گسترده ای در بین پزشکان و پژوهشگران را تجربه نکرده است .

این جراح مغز و اعصاب ایتالیایی علاوه بر این اعلام کرد ، در صورت امتناع امریکا از اجرای این عمل در آن کشور، می توان عمل جراحی را در کشور چین انجام داد . او در ادامه گفت همچنین ما می توانستیم این عمل را در کشور روسیه که در زمینه پیوند قدمت دارد نیز اجرا کنیم اما مشکل اینجاست که کلیسای ارتدوکس روسیه مخالفتش را در این رابطه اعلام کرده و علاوه بر این واتیکان نیز مخالف خود را در رابطه با انجام چنین عملی در ایتالیا صادر کرده است .

سرجیو کاناورو در ادامه بحث خود در رابطه با جراحی و پیوند سر گفت : " اگر این عمل پیوند سر با موفقیت انجام گیرد ، یک انقلاب واقعی صورت گرفته است . من روش خود را ، بر اساس تجربه رابرت جی وایت (Robert J. White) جراح مغز و اعصاب امریکایی که پیوند مغزی را روی میمونی زنده انجام داده بود ، برنامه ریزی کرده ام .

لازم به ذکر است که والری اسپریدونوف (Valery Spiridonov) سی ساله اهل روسیه برای چنین عمل جراحی پر خطری داوطلب شده است . او از آتروفی عضلانی ژنتیکی رنج می برد و فعالیت های وی در تمامی زندگی اش به یک صندلی چرخدار محدود بوده و برای همه عمر باید به آن وابسته باشد .

از دیگر نکات قابل توجه در این رابطه می توان به نخستین ایده پیوند سر اشاره کرد که توسط الکساندر بلیوف (Alexander Belyaev) نویسنده داستان های علمی – تخیلی روسی در سال 1925 میلادی ارائه شده بود ، وی در یکی از رمان های خود برای نخسیتین بار این موضوع را مطرح کرده است .  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا