برای استفاده از HUD، نیازی به خرید خودروهای گران ندارید!

به گزارش سیناپرس به  نقل از یک پزشک،به زبان فناوری امروز، یک نوع واقعیت افزوده ارائه می‌دهند. با این حال سابقه آنها به خیلی پیش‌تر از زمان معمول شدن اصطلاح واقعیت افزوده برمی‌گردد.

استفاده از آنها در خودروها از سال ۱۹۸۸ شروع شد و نخستین بار شرکت جنرال موتورز اقدام  به این کار کرد. خیلی پیش‌تر از این البته هواپیماهای جنگنده مجهز به HUD شدند.حالا تقریبا همه خودروسازهای معتبر دنیا در مدل‌های گران‌تر خود سیستم HUD را دارند.اما در این میان خیلی‌ها دوست دارند در خودروهای ارزان و اقتصادی خود هم HUD داشته باشند.

خوشبختانه مدتی است که ابزارهای ارزانی برای این کار طراحی شده. این ابزارها که حدود ۳۰ دلار قیمت دارند با صفحه‌ای که صفحه نمایش گوشی هوشمند جوار خود را بازتاب می‌دهد و در عین حال نیمه‌شفاف است، کار همان HUD های خودروهای گران را می‌کنند.

اپلیکیشن‌های مخصوص HUD هم این روزها کم نیستند.

فقط برای مثال Mpow Universal HUD یکی از همین ابزارهاست.

ویژگی خوب این مدل است که در صفحه‌اش یک لایه ۲۰ نانومتری کرومیوم دارد که باعث می‌شود با کیفیت خیلی خوب نور گوشی کنار خود را بازتاب بدهد. در عین حال این صفحه به خاطر نیمه‌شفاف بودن به خوبی ورای خود را نشان می‌دهد.

حتی در شرایط نوری کم یا تحت تابش مستقیم نور آفتاب هم، کیفیت این صفحه این شبیه‌ساز HUD قابل توجه است.

برخلاف برخی از HUD ها با گذشت زمان از کیفیت صفحه نمایش کاسته نمی‌شود و ته‌رنگ زرد در آن ایجاد نمی‌شود.

نصب این مدل هم فوق‌العاده آسان است و می‌توان به آن زاویه دلخواه راننده را دارد.خب، این یک مدل ارزان و کاربردی HUD بود. اما HUD های گرانی که بدون نیاز به گوشی هوشمند هم فعالیت می‌کنند در بازار زیاد هستند.گران‌ترین آنها حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارند. Navdy و Exploride سازنده این مدل‌های گران باکیفیت هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا