نقش تغذیه در کاهش وزن ، بیشتر از تمرینات ورزشی است

در گزارشی علمی که روز گذشته به صورت رسمی منتشر شد ، پژوهشگران اعلام کردند که نقش تغذیه در کاهش وزن ، بسیار بیشتر از فعالیت های ورزشی است . در این مطالعات عنوان شده است که اکنون زمان اصلاح این ایده غلط است که تنها با انجام ورزش می توان از وزن خود کاست . رژیم غذائی بد در این میان بسیار موثر بوده و نمی توان از عوارض آن گریخت.

در همین زمینه پرفسور مانی نواکس Manny Noakes ، مدیر پژوهشی  سازمان علمی ، پژوهشی و صنعتی رفاه عمومی در استرالیا Australia's Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization (CSIRO) اعلام کرد : " شکر و کربو هیدرات ها به تنهائی عامل اصلی بیشتر چاقی ها محسوب می شوند . "  به باور وی ، تنها مردم استرالیا به میزان 30 کیلو ژول بیشتر از استانداردهای لازم ، در خوردن غذاهای اشباع شده افراط می کنند . به این ترتیب بسیاری از غذاهای مورد مصرف انسان های امروزی ، از کربو هیدرات ، شکر ، چربی و نمک اشباع شده و این موضوع بسیار خطرناک است . به همین دلیل پدیده چاقی گریبانگیر بسیاری از جوامع امروزی شده است .  البته وی در این زمینه تاکید کرد : " نوع رژیم غذائی برای داشتن سلامت و تندرستی ، تنها از طریق تمرکز بر پرهیز غذائی به دست نخواهد آمد . ورزش و تمرینات بدنی برای سلامتی بسیار مهم است ولی باید در نظر داشت این تمرینات برای کاهش وزن به تنهائی کافی نبوده و نمی تواند تضمینی برای کاهش و ثابت بودن وزن محسوب شود . "

نتایج این تحقیقات در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده و در آن تاکید می شود که تمرینات منظم ورزشی کلید اصلی جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت ، بیماری های قلبی و مغزی است . البته بر اساس این گزارش مشخص شده است که رژیم غذائی سرشار از کالری های اضافی برای بدن ، بسیار مضر تر از نداشتن ورزش و تمرینات ورزشی است  به ویژه در زمانی که این رژیم غذائی با مصرف دخانیات و الکل نیز همراه باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا