هفتمین مسابقه فناوری نانو برگزیدگان خود را شناخت

 دانشگاه صنعتی شریف امروز (شنبه) میزبان برگزیدگان هفتمین دوره مسابقه فناوری نانو بود که به همت کارگروه ترویج، فرهنگ سازی و آموزش عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

همزمان با این رویداد اولین مرحله از استارتاپ آب نیز به کار خود پایان داد و برگزیدگان این مرحله که از 24 تا 30 تیر در دانشگاه شریف در این رویداد شرکت کرده بودند در مرحله دوم حاضر می شوند.
مرحله دوم استارتاپ آب مرداد و شهریور ماه جاری برگزار شده و یک تیم از میان برگزیدگان برای حضور در اولین المپیاد بین المللی فناوری نانو در حوزه آب و فاضلاب انتخاب می شود.
برندگان هفتمین دوره مسابقه فناوری نانو که 22 اردیبهشت گذشته برگزار شد، در سطوح مختلف معرفی شدند. سطح اول نفرات در سه زیرمجموعه کشوری، کارشناسی و رشته تحصیلی برگزیده شدند، سطح دیگر مدرسان برتر و در نهایت نهادهای ترویج کننده فناوری نانو معرفی شدند.
نفرات کشوری برگزیده این مسابقه شامل علی ماجدی، مجید طالبی، رضا خاوری، امیرحسین مهدوی زاده مقدم، سجاد محمودپور قمصر، حمیدرضا شاقلانی پور، توحید محمودی بادکی، علی انصاری، یوسف شلاگه و میلاد شوره ای بودند.
افزون بر این، نهادهای ترویجی نانوفناوری انجمن علمی دانشجویی نانو دانشگاه شریف رتبه دهم، به ترتیب انجمن علمی نانو دانشگاه شهید باهنر کرمان، انجمن نانو فناوری ایران شعبه استان اردبیل، نونا پارس، اداره اموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز، کارگروه فناوری نانو دانشگاه صنعتی قم، شرکت نانوسان، مرکز تحقیق و فناوری نانو دانشگاه آزاد استان مرکزی و کانون توسعه فناوری نانو بسیج دانشجویی خراسان رضوی و رتبه اول را نیز شرکت سرآمد علم‌و آینده کسب کرد.
مرحله اول اولین استارتاپ های فناوری نانو نیز با معرفی هفت تیم به کار خود پایان داد. این تیم ها که شامل تیم های BST، کاسپین، آبینو، مکران تک، پاکاپ و آوان نانو بودند هر کدام فناوری جدیدی را برای تسویه آب های شرب یا صنعتی، استفاده از رطوبت هوا برای تولید آب یا غشاء های تقطیری و بومی سازی های فناوری خارجی برای کاهش مصرف آب طی یک هفته رقابت تنگاتنگ در دانشگاه شریف ارائه دادند. قرار است این تیم ها در مرحله دوم به صورت غیرحضوری رقابت کنند و در نهایت یک تیم برای حضور در اولین المپیاد بین المللی فناوری نانو در حوزه آب و فاضلاب انتخاب می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا