تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و سازمان بهزیستی امضاء شد

دکتر سید سعید هاشمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه مابین جهاد دانشگاهی و سازمان بهزیستی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بیش از سه دهه است که در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت با 140 مرکز، آموزش‌های علمی – کاربردی با 40 شعبه و آموزش عالی فعالیت می‌کند.

وی با بیان این که نگاه ما در جهاد دانشگاهی به سمت آموزش‌های مهارت محور و شغل محور است، افزود: سالانه حدود 700 هزار نفر از آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استفاده می‌کنند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، ادامه داد: جایگاه آموزش‌های کوتاه مدت در دنیا سال‌ها است که مشخص شده است، اما متاسفانه در کشور ما سمت و سوی آموزش‌ها به سمت مدرک‌سنجی بوده است که این موضوع یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در میان تحصیل‌کردگان محسوب می‌شود.

هاشمی با بیان این که اغلب آموزش‌ها در کشور متناسب با بازار کار نیست، تصریح کرد: آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی با هدف افزایش مهارت محوری، شغل محوری و محصول محوری برگزار می‌شود که می‌تواند به مجموعه اشتغال در کشور کمک کند.

وی با اشاره به همکاری‌های جهاد دانشگاهی با سازمان بهزیستی، اظهار کرد: در حوزه بهزیستی نیز قطعا می‌توانیم اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دهیم، البته طی دو دهه اخیر همکاری‌های زیادی بین این دو نهاد صورت گرفته است که حدود 40 هزار نفر طی این دو دهه آموزش دیده‌اند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: اما در برنامه ششم توسعه جهاد قرار شد دوره‌هایی که بیش از یک دهه در دستور کار بودند مورد بازنگری قرار بگیرند تا از این طریق بتوانیم با آموزش نو و محتوای جدید به سمت ارائه‌ آموزش‌های نوین حرکت کنیم.

هاشمی تصریح کرد: آموزش‌ها در این دوره تلفیقی از دوره مجازی، حضوری و کارورزی است که شامل تربیت مربی، مدیر و مؤسسان مهدهای کودک می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از سامانه ثبت نام مدیران و مربیان مهد کودک تحت عنوان www.mahd-iran.ir رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا