فضای سیاسی کشور به دلیل فشار گروه های تندرو برای دولت غیرقابل تحمل است

به گزارش سیناپرس به نقل از استادنیوز،عزیزی درباره عملکرد اقتصادی دولت یازدهم در ۴ سالی که گذشت، خاطرنشان کرد:«باتوجه روندی که دولت در این مدت در پیش گرفت خیلی ها بر این باور بودند که با کنترل تورم وضعیت بهتری برای اقتصاد کشور به وجود می‌آید، اما در عمل دیدیم بهبودی در وضعیت معیشتی حاصل نشد. درنتیجه بهتر است در کابینه های آینده برنامه های جدید برای ترمیم وضعیت اقصادی در نظر گرفته شود. دولت بعدی و تیم اقتصادی آن باید بیشتر بر پتانسیل داخل حساب کند تا نقد شدن امتیازات موجود در برجام. متأسفانه در دولت یازدهم زمان زیادی صرف نتیجه‌گیری از برجام شد، اما در عمل اتفاق خاصی نیافتاد. لذا ما باید در دولت آینده چند برنامه همزمان داشته باشیم. یعنی یک برنامه برای حالتی که امتیازات برجام نقد شد و یک برنامه برای حالتی که این اتفاق همچنان با مشکل مواجه باشد. مطمئناً اگر شرایط به صورت فعلی ادامه پیدا کند در ۴ سال بعدی شاهد خسارت های سنگین‌تری به تولید و صنعت در کشور خواهیم بود».

وی درخصوص عملکرد سیاسی دولت در زمینه داخلی و خارجی، اظهار داشت:
«در این مدت عده‌ای با سیاست های دولت موافق بودند و عده‌ای مخالف. اما به نظر بنده برای اینکه دولت بتواند برنامه های خود را اجرایی کند و سریع‌تر به نتیجه برسد، باید فضای سیاسی کشور را برای او باز بگذاریم. مجموعاً برداشت من از سیاست های دولت این است که خواستیم آزادی ها سیاسی را افزایش دهیم و این اشتیاق بین مسئولین دیده شد که خواستند نظرات تمام طیف هارا بشنوند. اما متأسفانه با این حال تنش هایی که در حوزه سیاست بین دولت و منتقدان او شکل گرفت خیلی بالا بود و همین اختلافات در روند اجرایی بسیاری از مسائل تأثیر منفی گذاشت. به همین جهت امیدوارم دولت بعدی در سیاست های خود تعامل با گروه‌ها و سلایق مختلف را در دستور کار قرار دهد».

عزیزی در پایان درباره تغییراتی که باید در کابینه دوازدهم اعمال شود، تا بعضی ناکارآمدی ها و مشکلات در دولت یازدهم تکرار نشود، اضافه کرد:
«همانطور که عرض کردم دولت بعد باید از نظرات تمام گروه‌ها با سلایق مختلف بهره‌مند شود و تمامی احزاب همکاری فعال در جهت مدیریت بهتر کشور داشته باشد. لزوم داشتن برنامه های اقتصادی مدون، اجرایی و کوتاه مدت نیز برای برون رفت از وضع موجود بسیار ضروری است. مردم در حال حاضر واقعاً تحت فشار هستند. ممکن است آقایان و مسئولان بالادستی این فشار را حس نکنند اما آحاد جامعه منتظر اقدامات متقابل آنها هستند».

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا