آموزش فرآیندهای گمرک و تشریفات ترخیص کالا به شرکت های دانش بنیان

این دوره های آموزشی با حمایت ۷۵ درصدی کریدور صادرات محصولات دانش بنیان معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان در مردادماه برگزار خواهد شد.

در این کارگاه آموزشی«آشنایی با محل های گمرکات و پایانه های مرزی ایران»، «آشنایی با مراحل ثبت سفارش کالا»، «آشنایی با نحوه محاسبه حقوق ورودی و قیمت تمام شده کالاها»، « بررسی هزینه های موجود در پروسه واردات و صادرات کالا»، «آشنایی با برخی از قوانین مهم گمرکی در رویه واردات ، صادرات و ترخیص کالا»، « آشنایی با برخی از مفاد مهم آیین نامه اجرایی گمرک در رویه واردات » مطرح خواهد شد.

همچنین «صادرات و ترخیص کالا»، « آشنایی با مراحل اظهار و ترخیص کالا در گمرکات کشور و اصلاحات رایج در آن»، « بررسی قوانین متفرقه در ارتباط با صادرات و واردات کالا»، « راهنمای مراجعه به جدول مقررات صادرات و واردات»، «جهت تعرفه بندی و اصول طبقه بندی کالا (HS)»  از دیگر سرفصل های این دره آموزشی محسوب می شوند.

از سوی دیگر «آشنایی با سیستم هماهنگ»، « تعیین تعرفه های کالاها بصورت عملیاتی- آشنایی با کالاهای دارای استاندارد اجباری»، «بررسی گمرکات تخصصی در رویه های صادرات و واردات کالا»، «آشنایی با کالاهای دارای عوارض صادراتی»، «آشنایی با کالاهای ممنوعه جهت واردات و صادرات»، «آشنایی با تعرفه های ترجیحی و نحوه محاسبه حقوق و عوارض گمرکی کالاهای مشمول» ، «آشنایی با بخشنامه های اخیر گمرکی و معافیت های گمرکی شرکت های دانش بنیان» در این کارگاه ارائه می شوند.

همچنین «بررسی اسناد حمل متعارف و خاص»، «(Forwarder) و فورواردر (Carrier) – آشنایی با کریر»، «آشنایی با انواع مختلف حمل دریایی»، «انواع مختلف سرویس دهی فورواردرها در حمل دریایی»، «آشنایی با مشخصات ابعادی کانتینرها و مشخصات مندرج بر روی درب آنها»، «(Insurance Policy)»، «آشنایی با انواع بیمه نامه های حمل و نقل» از دیگر موضوعاتی هستند که در این کارگاه آموزشی ارائه می شوند.

«معرفی انواع ضمانت نامه های بانکی و نحوه استفاده آنها در گمرکات»، «بررسی اسناد حمل نمونه یک محموله و تهیه اسناد حمل نمونه برای یک محموله آزمایشی»، « نگاهی اجمالی بر اصطلاحات یازده گانه اینکوترمز و جداول اینکوترمز ۲۰۱۰» در این کارگاه مطرح خواهد شد.

این کارگاه در تاریخ ۵ و ۱۲ مردادماه ماه ۹۶ (پنجشنبه ها) از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷:۳۰برگزار می شود. محل برگزاری این کارگاه در ساختمان کریدور خدمات فناوری (سالن کنفرانس کریدور) است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا