کنترل وسایل غیرهوشمند با سوییچ هوشمند

 به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،سوییچ هوشمند ویمو بلکین یک محصول ساده است: هر دستگاهی که به آن وصل کرده باشید را می‌توانید به‌وسیله‌ی دستگاه اندروید یا آی‌او‌اِس و در هرکجا که باشید روشن یا خاموش‌کنید. فرقی نمی‌کند که در خانه، در حیاط، آن سر شهر و یا آن سر دنیا باشید.

یکی از کاربردهای واضح سوییچ هوشمند ۴۰ دلاری، روشن و خاموش کردن لامپ‌ها است. می‌خواهید وقتی‌که وارد خانه می‌شوید چراغ‌ها روشن باشند؟ از داخل ماشین چراغ‌هایی که به ویمو متصل است را روشن کنید. تقریباً به خواب‌ رفته‌اید که ناگهان یادتان می‌آید چراغ‌های اتاق نشیمن را خاموش نکرده‌اید؟ تلفن هوشمند خود را از روی میز بردارید و آن را خاموش‌کنید.

گذشته از کاربردهای مشخص این دستگاه که روشن و خاموش کردن لامپ‌ها است، ویمو کاربردهای جالب دیگری هم دارد. شما می‌توانید هر نوع دستگاه برقی را به آن متصل کنید: پنکه‌ی پنجره‌ای، قهوه‌جوش، شارژر تلفن، چراغ‌خواب اتاق بچه… و این دستگاه دارای نرم‌افزاری است که می‌توان با آن ویمو را برنامه‌ریزی کرده تا روشن یا خاموش کردن تک‌تک دستگاه‌های متصل به آن را برنامه‌ریزی کنید و مجبور نباشید زمان خاموش یا روشن کردن آن را حفظ کنید.

پر کردن خانه از دستگاه‌های هوشمندی که با تلفن همراه یا از طریق فرمان صوتی کنترل می‌شوند تازه ابتدای کار است. کار اساسی وقتی انجام‌شده است که بتوانید به دستگاه‌ها قدرت ارتباط برقرار کردن با یکدیگر را بدهید. خدماتی بانام اگر این، پس آن (آی اف تی تی تی) دستورالعملی را ایجاد کرده است که بتوان با آن دستگاه‌ها را به یکدیگر متصل کرد. شما می‌توانید با استفاده از این خدمات دستگاه‌های خود را برنامه‌ریزی کنید تا با روالِ خاصی کار کنند، به محرک‌ها واکنش نشان دهند، یا دستوری را به دستگاه‌های دیگرِ خانه‌ی شما منتقل کنند. اینترنت اشیاء یک‌رشته از ارتباطات بین سخت‌افزارهای مختلف است تا طوری تنظیم شوند که بتوانند یکدیگر را کنترل کنند.

آیا آن‌قدر حواستان پرت است که همیشه اول بازی را از دست می‌دهید؟ ویمو می‌تواند به شما کمک کند. این دستورالعمل را با کانال اسپن استفاده کنید تا موقع شروع بازی چراغ‌های خانه‌ی شما روشن و خاموش شوند.

وسط تابستان است. می‌خواهید بدانید که سیستم تهویه مطبوع شما چقدر کار می‌کند؟ برق را به سوییچ ویمو وصل کنید ومصرف روی تقویم گوگل خود مشاهده و کنترل کنید.

برای شما به یاد داشتن خاموش کردن چراغ‌ها موقع خروج از خانه کار سختی است؟ این را درک می‌کنیم. دیگر لازم نیست که این کار را به خاطر داشته باشید. با استفاده از حسگر موقعیت آی‌فون خود و به‌صورت خودکار بعد از دور شدن از خانه سوییج ویمو خود را خاموش کنید.

تا حالا پیش‌آمده است که در اتاقی تاریک و دودگرفته راه خود را پیدا کنید؟ برای من هم تا حالا پیش نیامده است، اما واقعاً می‌خواهید که این کار را تمرین کنید؟! با این دستورالعمل سوییچ ویمو خود را به آشکارساز دود نست پروتکت متصل کنید، با این کار وقتی‌که دستگاه نست وجود دود را تشخیص داد، ویمو چراغ‌های خانه را روشن می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا