بررسی و مدل سازی قابلیت گرفتن اشیا توسط انسان

پژوهشگران یک تیم بین المللی در دانشگاه یاله Yale University به سرپرستی توماس فیکس Thomas Feix و آرون دلار Aaron Dollar  که هر دو از متخصصین مشهور علوم رباتیک محسوب می شوند ، موفق به طراحی و ساخت مدل حرکتی انگشت شست و سبابه انسان شدند . در این مطالعات ، بخش های فوق و الگوی حرکتی آن ها در انسان های امروزی ، انسان های اولیه و میمون ها مورد ارزیابی قرار گرفت . مبنای اصلی این تحقیقات ، اندازه گیری ابعاد انگشتان محسوب می شود .

در این مدل ، حرکات متقابل بین انگشتان شصت و سبابه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مشخص می شود که اجداد ما یعنی  انسان های باستانی  و گونه های انسان اولیه به نسبت انسان های مدرن و امروزی  ، دارای توانائی بسیار بیشتری در گرفتن اشیا و کار کردن با آن ها بودند .

بر اساس این مطالعات ، گونه انسان اولیه موسوم به آسترالوپیتیکوس آفارنسیس Australopithecus afarensis  که در بازه زمانی 3 میلیون و 800 هزار سال پیش تا 3 میلیون سال پیش در قاره آفریقا زندگی می کرده ، دارای مهارت و چابکی بیشتری در استفاده از انگشتان خود به نسبت انسان های فعلی بودند . آن ها به این قابلیت برای ساخت ابزارهای سنگی نیاز داشته و احتمال دارد ابزار های دیگری نیز می ساختند که در کشفیات باستان شناسی به دست نیامده است . 

توماس فیکس در رابطه با یافته های به دست آمده از این پژوهش اعلام کرد : " مدل طراحی شده ، نشان می دهد که طول انگشت شست و یا تحرک مفاصل بزرگ ، به تنهائی به معنی بالا بودن عملکرد و قابلیت دست ها نیستند . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا