۵۵ درصد از گوشی های هوشمند از سنسور اثر انگشت بهره‌ می‌برند

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، بر اساس یک مطالعه از شرکت Strategy Analytics، به نظر می‌رسد حدود ۵۵ درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده در سطح جهان، با قابلیت سنسور اثر انگشت همراه هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که در حدود ۹۰ درصد از این گوشی‌های هوشمند، سنسور در قسمت جلوی گوشی استفاده شده است و تعداد اندکی از آن‌ها در پشت گوشی قرار دارد.

در سال ۲۰۱۳،  تعداد گوشی‌های مجهز به سنسور اثر انگشت تنها ۳ درصد بود. این میزان در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ درصد افزایش یافت، در سال ۲۰۱۵، ۲۳ درصد و در سال ۲۰۱۶ به ۴۰ درصد رسید. در واقع در چهار سال گذشته، سنسور اثر انگشت به چیزی بیشتر از یک ویژگی برجسته برای فروش گوشی‌ هوشمند تبدیل شده است و می‌توان از  آن به عنوان یکی از ویژگی‌های مورد نیاز در هر گوشی‌ هوشمندی نام برد.

Strategy Analytics در گزارش خود خاطرنشان می‌کند با اینکه این سنسورها سال‌به‌سال محبوب‌تر می‌شوند، ولی در آینده تعداد دکمه‌های اثر انگشت کاهش خواهد یافت؛ زیرا بیشتر تولیدکنندگان به استفاده از سنسور اولتراسونیک ترغیب شده‌اند که می‌تواند زیر صفحه نمایش جا بگیرد. این همان چیزی است که کوالکام سخت در حال تلاش روی آن است و اخیرا سنسوری جدید طراحی کرده که می‌تواند زیر صفحه نمایش گوشی کار کند. همچنین طبق این مطالعه می‌توان پیش‌بینی کرد که تا پایان سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۱.۴۵ میلیارد گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت به فروش می‌رسد.

هواوی پی 10 لایت / huawei p10 lite

تنها چند سال پیش بود که تولیدکنندگان شروع به استفاده از سنسور اثر انگشت در محصولات خود کردند. تا زمانی که گوگل تصمیم گرفت به‌صورت رسمی از این سنسورها در اندروید (از نسخه‌ی مارشملو) حمایت کند و هم‌زمان با آن، اپل سنسور اثر انگشت را به آیفون و سپس به آیپد اضافه کرد.

در حال حاضر اکثر گوشی‌های هوشمند حتی نمونه‌های پایین‌رده و اقتصادی مانند موتو E4 نیز سنسور اثر انگشت دارند. سنسورهای اثر انگشت در چند سال اخیر بسیار محبوب شده‌اند و این استقبال دلیل بسیار پیچیده‌ای ندارد؛ این قابلیت منجر به افزایش ایمنی دستگاه‌ها شده است و همچنین به کاربران اجازه می‌دهد به‌سرعت در برنامه‌های مختلف وارد حساب کاربری خود شوند؛ به‌ویژه در برنامه‌های مالی (مثل اپلیکیشن‌های بانکی) یا انواع پرداخت تلفن همراه مانند اندروید پِی، اپل پی و سامسونگ پی.

بدون شک استفاده از سنسور اثر انگشت در حال افزایش است؛ اما آن چیزی که تغییر خواهد کرد، نحوه‌ی تعبیه‌ی این سنسورها در گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات طی سال‌های آینده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا