3 آنتی‌ژن جدید به سبد تولیدات موسسه رازی افزوده می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر علی آمقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شمال غرب کشور (مرند) با اشاره به فعالیت‌های موسسه رازی شعبه شمال غرب کشور (مرند) اظهار کرد: موسسه رازی شعبه مرند با سابقه بیش از 20 سال، عمده واکسن‌های کشته طیور را تولید می‌کند و علاوه بر تامین واکسن‌های طیور کشور، گسترش سبد تولیدات را در دستور کار دارد.

وی افزود: در حال حاضر تحقیق برای تولید آنتی‌ژن‌های برونشیت، گامبورو و EDS در این شعبه در حال انجام است تا ترکیبات مختلفی از این آنتی‌ژن‌ها را به همراه آنتی‌ژن‌های نیوکاسل و آنفلوآنزا به عنوان واکسن‌های کشته طیور به بازار داخل و خارج کشور عرضه کنیم.

رئیس موسسه رازی شعبه مرند خاطرنشان کرد: در بخش تولید و معاونت تضمین کیفیت این شعبه نیز به طور جدی بر روی نزدیک کردن استانداردهای تولید به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و مستندسازی‌های مربوطه تلاش می‌شود تا زمینه‌های لازم برای صادرات محصولات این شعبه فراهم شود.

وی تصریح کرد: امید است بتوانیم در 5 سال آینده، علاوه بر اینکه سبد فراگیرتری از فرآورده‌های بیولوژیکی کشته طیور را ارائه دهیم، زمینه برای صادرات این محصولات نیز فراهم شود.

دکتر آمقی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن نیوفلورازی بعنوان تنها فرآورده تولیدی در موسسه رازی شعبه مرند تولید می‌شود، گفت: ظرفیت تولید این واکسن در شعبه مرند 500 میلیون دز است که به دلیل عدم کشش مناسب بازار در سال گذشته 300 میلیون دز از این واکسن تولید شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، وی خاطرنشان کرد: امید است با رفع موانع موجود، سالانه حداقل 500 میلیون دز از این واکسن که 50 درصد از سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده، در موسسه رازی شعبه مرند تولید شود و به مصرف برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا