تصاویری از ایستگاه فضایی

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، این پهپاد کنترل از راه دور  به شکل توپ است که برای عکس‌برداری و ضبط فیلم از تحقیقات و عملکرد فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود. پهپاد Int-Ball می‌تواند در محیط‌هایی با شتاب جاذبه صفر و آزمایشگاه‌هایی با این خاصیت، به‌صورت شناور قرار گیرد. 
این پهپاد ساخت سازمان فضایی ژاپن، با ویژگی‌ها و عملکرد خود می‌تواند پنجره‌ای برای مشاهده زندگی در ایستگاه فضایی بین‌المللی بگشاید. آژانس اکتشافات فضایی ژاپن(JAXA) بیان کرد که این پهپاد در ماه ژوئن گذشته به ایستگاه  فضایی بین‌المللی فرستاده‌شده است اما اکنون عکس‌ها و فیلم‌هایی که توسط آن گرفته‌شده است انتشاریافته است.

عکس‌های گرفته‌شده‌ی ایستگاه فضایی توسط پهپاد ژاپنی

با توجه به گفته‌های آژانس فضایی، پهپاد Int-Ball  قادراست در هر زمان، به هر سمتی با حرکتی کنترل‌شده و خودگردان پرواز کند و از زوایای مختلف به گرفتن عکس بپردازد.
این پهپاد ژاپنی هدف ساده‌ای دارد که عکس‌برداری و فیلم‌برداری در شتاب جاذبه صفر است. ولی تا همین امروز این کار توسط خود فضانوردان انجام می‌شد و آنان خود از عملکرد و آزمایش‌ها عکس‌برداری می‌کردند. 
طبق گفته آژانس اکتشافی فضایی ژاپن، این فرایند (عکس‌برداری و ضبط فیلم توسط خود فضانوردان) نزدیک به یک‌دهم از زمان فعالیت آنان را به خود اختصاص داده بود.
عکس‌های گرفته‌شده توسط پهپاد Int-Ball می‌تواند در هرزمانی به زمین فرستاده شود و این اجازه و قابلیت را به محققان و کارکنان روی زمین بدهد که بتوانند فعالیت‌های فضانوردان داخل ایستگاه فضایی را موردبررسی قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا