راه‌اندازی آزمایشگاه مجهز «سازه» در دانشگاه لرستان

به گزارش ایسنا، دکتر فریدون امیدی نسب با بیان اینکه آزمایشگاه مجهز سازه که در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان راه‎اندازی شده در جنوب غرب کشور، بی‌نظیر است، اظهار کرد: برای تجهیز این آزمایشگاه، 130 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه انواع تست‌ها در این آزمایشگاه انجام می‌شود، تصریح کرد: این آزمایشگاه در اواخر خردادماه امسال به راه‌اندازی نهایی رسید.

مدیر گروه عمران دانشکده فنی و مهندسی اضافه کرد: آزمایشگاه سازه با زیربنای 130 مترمربع در ضلع شرقی ساختمان دانشکده ساخته شده است.

امیدی‌نسب گفت: آزمایشگاه سازه برای دانشجویان رشته‌های تحصیلی عمران، مکانیک و برق، قابل استفاده است.

وی اظهار کرد: این آزمایشگاه دارای کف سخت که یک فونداسیون حجیم بتنی بوده که برای انتقال بارهای دینامیکی و استاتیکی وارده بر سیستم قاب به زمین است و ابعاد این فونداسیون 2.5 متر در 4 متر و عمق متوسط نیم‌متر است.

معاون آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان یادآورشد: قاب بارگذاری دارای ظرفیت تحمل بار قائم اسمی 60 تن. ارتفاع قاب 2 متر و عرض مفید آن 1.5 متر است.

وی در پایان عنوان کرد: این آمادگی برای همکاری با سایر مراکز علمی و دانشگاهی وجود دارد و این آزمایشگاه می‌تواند برای دانشگاه، درآمدزایی هم داشته باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا