آغاز کامیک کان سن دیگو

شهر سن دیگو در ایالات‌متحده از امروز به مدت سه روز میزبان همایش سالانه کامیک کان است. کامیک کان سن دیگو از سال 1970 کار خود را آغاز کرده است کامیک کان ها یکی از رایج‌ترین همایش‌های سالانه‌ای هستند که در نقاط مختلف جهلان باهدف گرد هم آوردن علاقه‌مندان حوزه‌های ادبیات و سرگرمی‌های ژانر شامل علمی تخیلی، فانتزی و کامیک بوک ها (کتاب‌های مصور) برگزار می‌شوند. بخش عمده‌ای از این همایش‌ها به معرفی آثار تازه، ملاقات با شخصیت‌های برجسته این حوزه، آشنایی بااستعدادهای نوظهور، ملاقات هواداران با یکدیگر و شرکت در کنفرانس‌های جنبی و همچنین معرفی محصولات تازه در این زمینه اختصاص دارد. البته بخش عمده‌ای از برنامه این همایش‌ها به‌واسطه رویدادی به نام کازپلی، رنگ و لعاب دیگری یافته است. هواداران و شکرت کنندگان در این همایش‌ها سعی می‌کنند با امکانات خود شخصیت‌های موردعلاقه خود را بازسازی کرده و با ایده‌های خلاقانه خود را شبیه به آن‌ها درآورند.

از میان همه این همایش‌ها، سن دیگو مهم‌ترین به شمار می‌رود. در این همایش نه‌تنها گروه‌های تولیدکننده محتوای کوچک حضور دارند که شرکت‌های عظیم سرگرمی و تولید محتوا نیز حاضر می‌شوند. رویدادهایی که به‌طور خاص در سالن H ساختمان اصلی اجلاس برگزار می‌شود، درواقع اعلام برنامه سالانه شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای است. مهم‌ترین فیلم‌ها، سریال‌ها و البته نشریات این حوزه در این برنامه معرفی می‌شوند. در رویدادهای سالن H کمپانی‌های بزرگ ستاره‌های خود را به روی صحنه می‌آورند‌ و به‌طورمعمول نخستین پیش‌نمایش آثار مهم خود را در آن به نمایش می‌گذارند. از سریال‌های معروفی مانند بازی تاج و تحت گرفته تا دنیاهای سینمایی مارول و دی سی و همین‌طور دنیای جنگ ستارگان از محبوب‌ترین و البته پرمخاطب‌ترین رویدادهای این سالن هستند.

اما در کنار این اتفاق تعداد زیادی از نویسندگان و حتی مروجان علم و دانشمندان در این همایش حضور پیدا می‌کنند. این یکی از بهترین فرصت‌ها است که علاقه‌مندان ادبیات علمی تخیلی به‌پای صحبت کارشناسان علم بنشینند و نظرات آن‌ها را جویا شوند.

برای سه روز سن دیگو حال و هوایی غیرزمینی دارد. بیش از 170 هزار علاقه‌مند از سراسر جهان که آن‌قدر خوش‌شانس بوده­اند که بتوانند بلیت‌های این رویداد را تهیه کنند برای 72 ساعت مرکز شهر سن دیگو را به دنیایی غیرزمینی بدل می‌کنند که در آن خمی توانید با شخصیت‌ها و خالقان دنیاهای دیگر رودررو ملاقات کنید.

اهمیتی که نقش ایده‌های علمی تخیلی و فانتزی در الهام بخشی نسل جوان و به‌خصوص علاقه‌مند کردن آن‌ها به دنیای فناوری و علم بازی کرده به‌قدری مهم است که باید این رویداد را در عمل به حاشیه‌ای قابل‌استفاده در دنیای ترویج علم به شمار آورد.

پوریا ناظمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا