اسامی شناگاه‌های آلوده کشور

ضیاءالدین الماسی، مدیر کل بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که طرح سالم‌سازی در 135 شناگاه‌ در شمال کشور اجرایی خواهد شد. او افزود که از این تعداد، ۵۶ شناگاه که دارای بیشترین مراجعه‌کننده هستند، در سامانه پایش سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌اند که بر تعدادی از این ۵۶ شناگاه، وزارت بهداشت نیز علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست نظارت می‌کند.

الماسی با اشاره به این موضوع که طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌های کشور در حال تکمیل است تأکید کرد که شهروندان از شناکردن در شناگاه‌هایی که با پرچم زرد علامت‌گذاری شده‌اند، خودداری کنند. او اعلام کرد که از میان 56 شناگاه مهم و پربازدید شمال کشور تا کنون، 10 شناگاه در استان مازندران، 2 شناگاه در استان گیلان و 1 شناگاه در استان گلستان پرچم زرد دریافت کرده‌اند.

 

مدیر کل بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست شناگاه‌های آلوده را که صاحب پرچم زرد هستند، به این صورت اعلام کرد:

در استان مازندران ۱۰ شناگاه نمک‌آبرود چالوس، رادیو دریای چالوس، سیترای چالوس، ساحل باغ ملی رامسر، ساحل طلایی رامسر، جمشیدآباد تنکابن، شهید رزاقی تنکابن، خشت‌سر محمودآباد، خط‌آهی محمودآباد و ساحل پشت سپاه محمودآباد

در استان گیلان 2 شناگاه پاسداران انزلی و ساحل قوی انزلی

در استان گلستان شناگاه بندر گز

الماسی اعلام کرد که سایر شناگاه‌ها به نشانۀ سالم بودن، پرچم آبی دریافت خواهند کرد و شهروندان می‌توانند در آن‌ها شنا کنند.

به گفتۀ مدیر کل بررسی‌ آلودگی‌های دریایی، با مشخص شدن میزان بالای آلودگی یک شناگاه و پیامدهای مخرب آن، شناگاه مذکور به طور کامل تعطیل می‌شود. چنان‌که در حال حاضر، شناگاه عباس آباد مازندران کاملاً تعطیل است و حتی امکان استفاده از ساحل آن نیز برای مردم وجود ندارد.

 

گفتنی است که طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و در روند تکمیل شدن قرار دارد.

 

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا