اتوبوس بدون راننده برای اولین بار در خیابان های هلند

 به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،این در نوع خود در جهان- در خیابان‌های هلند آمده و شش مسافر را در یک مسیر ۲۰۰ متری جابجا کرد. وی‌پاد- به عنوان یکی از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی آینده- تعداد اندکی مسافر را در یک مسیر کوتاه رفت و برگشتی در کنار دریاچه‌ای در مرکز شهر کشاورزی واگنینگن در هلند جابجا کرد. این اتوبوس با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. جان ویلیام ون‌در ویل مدیر فنی پروژه می‌گوید: «تا کنون از یک اتوبوس بدون راننده در خیابان‌ها استفاده نشده است. این یک نقطه عطف است.»

چندین نمونه آزمایشی از وسائل نقلیه بدون راننده در حال حاضر در حال توسعه در صنعت حمل و نقل هستند. تسلا مدل اس سدان، خودرو های بدون راننده گوگل و خودروهای بدون راننده دایملر نمونه‌هایی از این خودردها هستند. ایریس‌ون کتنبور از گروه کانتک- گروهی از شرکت‌هایی که به دنبال توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی پایدار هستند- می‌گوید: «اگرچه اقدامات ابتکاری زیادی در سراسر جهان در این زمینه وجود دارند اما این اولین بار است که یک اتوبوس بدون راننده به جاده‌های عمومی می‌آید.»

این پروژه طی چند ماه آینده گسترش خواهد یافت و نهایتاً به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی برای یک مسیر ۶ کیلومتری در شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این در ماه آوریل، هلند اولین کامیون‌های حمل بار بدون راننده را در بند رتردام آزمایش خواهد کرد. هدف نهایی از این پروژه، ارسال محموله‌ها از طریق کامیون‌های بدون راننده از بزرگترین بندر اروپا به سراسر قاره تا سال ۲۰۱۹ است.

پروژه وی‌پاد توسط دانشگاه فنی دلفت با هزینه حدوداً ۳ میلیون یورو انجام گرفته است. در صورت عملیاتی شدن کامل، پیش‌بینی می‌شود که وی‌پاد با سرعت ۲۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا