چهارمین مجله نانویی ایران نمایه‌دار شد

 

 

به گزارش سیناپرس و به نقل از ستاد ویژه توسعه نانوفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مجله با نام اختصاری IJND، از سال ۲۰۱۰ و به مدیر مسئولی دکتر بابک صادقی و سردبیری دکتر خلیل پورشمسیان منتشر می‌شود. اعضای هیأت علمی برجسته برخی از دانشگاه‌های کشور و همچنین برخی از دانشگاه‌های خارجی از کشورهایی همچون آمریکا، چین، ترکیه، استرالیا، کره جنوبی و… به‌عنوان عضو هیأت تحریریه با این مجله همکاری می‌کنند. این مجله به‌صورت فصلنامه بوده و تاکنون ۸ جلد مشتمل بر ۳۱ شماره که حاوی ۳۳۰ مقاله اصلی و ۱۵ مقاله مروری است، در آن چاپ شده است.

 

این مجله علاوه بر نمایه شدن در نمایه ESCI‌ سایت تامسون رویترز، دارای امتیاز علمی- پژوهشی از کمیسیون نشریات وزرات بهداشت در سال ۱۳۹۲ بوده و در پایگاه‌‌های معتبر دیگری مثل ISC, SID, DOAJ, CAS, Sciencemedia نیز نمایه شده است. 

گفتنی است، نمایه ESCI یا Emerging Sources Citation Index به عنوان یک نمایه جدید در پایگاه ISI-Web of Science Core Collection  در سال ۲۰۱۵ معرفی و ارائه شده است.

لازم  به ذکر است که پیش از این سه مجله نانوی Journal of Nanostructures (ناشر: دانشگاه کاشان)، Journal of Nanostructure in Chemistry (ناشر: دانشگاه آزاد واحد شهر قدس) و Journal of Nanoanalysis (ناشر: دانشگاه آزاد واحد علوم دارویی) در نمایه ESCI تامسون رویترز پذیرفته شده بودند.

گفتنی است، نمایه ESCI یا Emerging Sources Citation Index به‌عنوان یک نمایه جدید در پایگاه ISI-Web of  Science Core Collection  در سال ۲۰۱۵ معرفی و ارائه شده است.

عنوان و چکیده مقالات منتشرشده در مجلات نمایه ESCI در پایگاه ISI Web of Science قابل جستجو، بازیابی و مشاهده است و این مقالات دارای اعتبار و ارزش مقاله ISI Web of Science خواهند بود.

اطلاعات بیشتر درباره مجله International Journal of Nano Dimension، به همراه فهرست مقالات منتشر شده در آن در پایگاه اینترنتی مجله در دسترس قرار دارد.

 

 

موضوعات پذیرش مقاله برای چاپ در این مجله در تمامی حوزه‌های فناوری نانو است:

Applications such as in bio-sensors, optoelectronics, magnetics, medicine, novel devices

Nanomaterials such as nano metals and alloys, amorphous solids, ceramics, nano composites, polymers, semiconductors

Characterization such as those obtained by acoustic, analytical, diffraction, electrical, optical, spectroscopic, nanoscopic or similar methods

Novel materials such as nanowires, nanotubes, nanoparticles, nanocomposites, thin films, super lattices, quantum dots and quantum wells

Processing methods

Properties of nano structured materials

Synthesis of nano materials

 

شایان ذکر است، براساس آیین‌نامه حمایت تشویقی ستاد فناوری نانو، به نویسندگان مقالات فناوری نانوی چاپ شده در مجله IJND با توجه به نمایه شدن آن در ESCI، مبلغ  یک میلیون و پانصد هزار تومان حمایت تشویقی تعلق می‌گیرد.

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا