کاوشگرخلیج فارس فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت دریایی و اقیانوسی کشور

وی افزود:همچنین بدون شک ظرفیت‌های گسترده ایجاد شده در این زمینه امنیت، توسعه و افزایش درآمد ناخاص ملی را در کشور در پی خواهد داشت.

 ناصر حاجی زاده ذاکر رییس پژوهشگاه در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیات رییسه و نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم در دفتر مجمع عالی مدرسین قم به بیان توضیحاتی درباره پژوهشگاه و کشتی اقیانوس پیما متعلق به آن توضیحاتی داد.

وی همچنین دیدار با علما و بزرگان را همواره ره‌آوردی روشن برای ادامه مسیر خدمت به مردم عنوان کرد و ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های پژوهشگاه، ایجاد و توسعه گفتمان دریا محور در کشور را مورد تاکید قرار داد.
حاجی زاده ذاکر با اشاره به اهتمام پژوهشگاه در راستای رونق و توسعه مراکز پژوهشی تابعه پژوهشگاه در کنار سواحل جنوب و شمال کشور به عنوان خط مقدم فعالیت های میدانی و پژوهشی، خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته در ابتدای سال جاری، تعداد اعضای هیات علمی پژوهشگاه برای استقرار در مراکز پژوهشی تابعه 20 درصدی افزایش داشته است.
همچنین احسان عابدی معاون توسعه و پشتیبانی پژوهشگاه و رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر) ضمن ارایه توضیحاتی از عملکرد مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر)، چکیده ای از طرح های پژوهشی درون سازمانی و برون سازمانی اعضای هیات علمی در راستای سیاست های کلان پژوهشگاه و همسو با نیازهای پژوهشی استان بوشهر را گزارش کرد.
وی همچنین اخذ زمینی با مساحت بیش از 10هزار متر مربع برای ساخت ساختمان جدید مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر) معادل٨٠٠٠ متر مربع در سطح اشغال 50 درصد که به عنوان بزرگ ترین طرح عمرانی پژوهشگاه شناخته می شود را از دیگر دستاوردهای این مرکز عنوان و در خصوص ساخت و تجهیز مرکز از حضرت آیت الله حسینی بوشهری درخواست مساعدت کرد.
حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت های رییس پژوهشگاه و آرزوی توفیق روز افزون برای پژوهشگاه، اظهار داشت که باید در انجام تمام امور با توکل به خداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) عمل کرد و از این طریق است که می توان مسائل را حل و مشکلات را پشت سر گذاشت.
امام جمعه مردم قم در ادامه سخنانش نسبت به نقش مهم و با اهمیت پژوهشگاه به خصوص در مراکز پژوهشی تابعه اشاره و تاکید کرد که توسعه علوم دریایی و اقیانوسی در گرو توسعه و تجهیز مراکز پژوهشی در کنار دریا است.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با اشاره به بازدیدی که از سواحل استان بوشهر به عمل آمد، تاکید کرد که بروز پدیده های مانند کشند قرمز و آلودگی دریا، باید در اولویت های پژوهشی پژوهشگاه قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا