برگزاری نخستین جشنواره ملی فناوری‌های آب؛ بهره وری و بازچرخانی

این جشنواره به همت دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری، بنیاد ملی نخبگان و سایر دستگاه های ذیربط استان با تکیه ‌بر متخصصین، محققین، مخترعین، نخبگان علمی و دست‌اندرکاران برجسته سراسر کشور در شهریورماه سال 1396 به مدت سه روز در دو بخش عمده علمی و فناوری برنامه ریزی شده است.

این جشنواره در راستای تحقق اهدافی چون گسترش روحیه نوآوری، شکوفایی، تتبع و فعالیتهای علمی و فناوری در حوزه بازچرخانی آب و فرسایش؛ اثربخش نمودن فعالیتهای نوآورانه و ارتقاء سطح و افزایش تعامل بین مراکز دولتی، بخش خصوصی و مراکز آموزشی و پژوهشی؛ شناسایی، معرفی و بسترسازی برای حمایت از نوآوران؛ ایجاد بستر تجاری‌سازی طرحهای نوآورانه و فناوریهای نوین برگزار می‌شود.
از استادان، پژوهشگران، متخصصان، مسئولان، صاحب‌نظران، مهندسان، مخترعین و دانشجویان در حوزه آب دعوت می‌شود تا با حضور در این اتفاق مهم، زمینه را برای برگزاری باشکوه و کارآمد جشنواره ملی بهره‌وری و بازچرخانی آب فراهم کنند.
در راستای تجمیع و تمرکز کلیه فعالیتهای علمی، دستاوردهای مختلف مرتبط با این جشنواره به نحوی طراحی شده است که دربرگیرنده کلیه ابعاد و علوم مرتبط با مهندسی آب باشد.
محورهای این همایش شامل پساب و آب‌های نامتعارف، آبیاری و زه آب، تامین، انتقال و توزیع، مصارف و مدیریت تقاضا، گیاه، خاک و مزرعه، نانو و فناوری‌های نوین، اقلیم و فضای سبز شهری است.
بخش‌هایی چون فن بازار، نمایشگاه اختراعات و تولیدات، نمایشگاه فنی تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای علمی برنامه‌های «نخستین جشنواره ملی فناوری‌های آب: بهره وری و بازچرخانی» را تشکیل می‌دهد.
«نخستین جشنواره ملی فناوری‌های آب: بهره وری و بازچرخانی» با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیطزیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 21 تا 23 شهریورماه 96 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا