لباس هوشمند اتوس مربی شخصی تناسب‌اندام

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،کاربرد دستگاه‌های فناورانه‌ی پوشیدنی در حال افزایش بوده و به نظر می‌رسد که بازار آن تقریباً اشباع‌شده است. اما واقعیت این است که ما هنوز در ابتدای دوران پوشیدنی‌ها قرار داریم! مطمئناً هیچ کمبودی برای بندهای لاغری یا ساعت‌های هوشمند وجود ندارد، اما این‌ها فقط یک نوع از پوشیدنی‌ها هستند؛ به‌بیان‌دیگر این‌ها فقط مچ‌بند هستند.

قابلیت‌های پوشیدنی‌ها خیلی فراتر از مچ‌بندها است، و بخش قابل‌توجهی از این قابلیت‌ها متعلق به لباس‌ هوشمند است. شرکت‌های موفق زیادی در این زمینه کارکرده‌اند، مانند رالف لورن با لباس هوشمند پولو تگ، لنوو با کفش هوشمند،و چندین برند با معروفیت کمتر مانند جوراب‌های سنسوریا، و دستکش هوشمند گوگلاو.

تقریباً هر چیزی که به ذهن شما برسد ممکن است بخشی از آینده‌ی این صنعت باشد. اما فعلاً اکثر تلاش‌ها در عصر جدید تناسب‌اندام، در بخش زیست‌سنجی خلاصه‌شده است.

اتوس یک شرکت مستقر در کالیفرنیا است که قصد دارد با همراه کردن فناوری پوشیدنی با دستگاه هایی که سابق بر این فقط در اختیار ورزشکاران حرفه‌ای بود، سطح جدیدی از عملکرد را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. با سرلوحه قرار دادن این شعار که: “با ابزار مناسب می‌توان به غیرممکن‌ها دست‌یافت”، اتوس معتقد است که لباس‌های هوشمند آن‌ها می‌توانند تمرین‌های ورزشکاران  را پرثمرتر کنند. می‌توان گفت که این محصولات جایگزین دیجیتالی مربی خصوصی آنها خواهد شد.

بسته‌ی لباس‌های هوشمند اتوس شامل یک جفت شورت ورزشی استرج، یک پیراهن استرج، و یک واحد مرکز فناوری است. در بین این لباس‌ها ۲۰ حسگر الکترومیوگرافی (۸ حسگر در شورت و ۱۲ حسگر در پیراهن) قرار دارند. ۶ حسگر ضربان قلب و دو حسگر تنفسی نیز در آن‌ها قرار دارد.

بااین‌همه حسگر زیست‌سنجی این لباس ها می‌تواند آمار و داده‌های زیادی را در اختیار شما قرار دهد، ازجمله حداکثر ضربان قلب، متوسط ضربان قلب، نرخ تنفس، زمان فعالیت و استراحت، فشار بر عضلات، استفاده از عضلات، فرم تمرینات و تعادل.

هسته‌ی لباس هوشمند اتوس، مغز دستگاه و حسگرها است. این بخش، داده‌ها و بررسی‌های تناسب‌اندام را جمع‌آوری کرده و از طریق بلوتوث به نرم‌افزار تلفن هوشمند می‌فرستد.

قابلیتی با نام “دیدنِ زنده” وجود دارد که می‌توان با آن به‌صورت زنده داده‌ها و نمودارها را بر روی تلفن همراه دید. همچنین می توان نحوه حرکت عضلات در حال ورزش را نیز مشاهده کرد و بررسی کرد که آیا در ترتیب درستی قرار دارد یا نه. بررسی دقیق اتوس باعث بهبود عملکرد می‌شود، و درنتیجه فعالیت‌های ورزشی زودتر جواب می‌دهند. دیدن اطلاعات به‌صورت زنده می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌دیدگی به اعضای بدن نیز کمک کند.

طراحی لباس‌های اتوس هوشمندانه بوده و راحت و مقاوم هستند. بافت آن صاف و یکدست با اصطکاک پایین است، چهار بخش کششی داشته و با یو‌پی‌اف ۵۰ اصلاح شده تا نور ماوراء بنفش از آن عبور نکند. عرق را به خود جذب نمی کند و باعث می شود که بدن خنک و خشک باقی بماند، و البته می‌توان آن را با ماشین لباسشویی شست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا