اتصال خودرو به خانه

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، شرکت هیوندای موتور در دو سال آینده سیستم‌های متصل به خودرو را معرفی می‌کند و اجازه می‌دهد تا رانندگان وسایل خانگی را از خودروی خود و از طریق دستورات صوتی به کار گیرند. این برنامه‌ریزی برای اولین بار در بازار داخلی کره جنوبی، به عنوان بخشی از یک استراتژی جدید با استفاده از سیستم عامل داخلی متصل به خودروی هیوندای در حال انجام است. این فناوری‌ها در نمایشگاه موتور سئول توسط هوانگ سونگ هو، معاون اجرایی بخش خودروی هوشمند گروه هیوندای موتور معرفی شده است. هوانگ نظارت بر توسعه خودروهای متصل هیوندای، کیا و جنسیس را بر عهده دارد.

هوانگ گفت، اتصال خانه به ماشین در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد و اتصال ماشین به خانه در سال بعد به پایان خواهد رسید. این سیستم‌ها در ابتدا به نام تجاری Hyundai در کره جنوبی محدود می‌شود. اما این فناوری‌ها به تدریج به بازارهای دیگر کشورها گسترش پیدا می‌کنند.

این سیستم ها در سراسر جهان، با پلتفرم‌هایی نظیر آمازون اکو، هاب خانه‌ی هوشمند کنترل صوتی و Google Home، سخنگوی خانه‌ی هوشمند متعلق به شرکت گوگل، کار خواهند کرد. در این نمایشگاه خودرو، هیوندای تصویری از آنچه که این فناوری‌ها ممکن می‌سازند، نمایش داد.

سیستم اتصال خودرو به خانه هیوندای

سیستم خانه به ماشین اجازه می‌دهد تا رانندگان خودروهای خود را روشن کنند و درب‌های آن را از طریق دستورات گفتاری باز یا بسته کنند. سیستم اتومبیل به خانه اجازه می‌دهد تا رانندگان از نورپردازی خانه، کنترل هوا و سیستم‌های صوتی حتی قبل از تمام کردن مسیر رانندگی استفاده کنند.

هوانگ گفت که این فناوری‌ها بر پایه سیستم‌های مخابراتی بلولینک هیوندای که در ایالات متحده ارائه شده‌اند، ساخته می‌شوند. او با ارائه پیشنهادات هیوندای برای آینده گفت: "این فناوری بدون شک کامل‌تر از نسل‌های گذشته خواهد بود". اما هیوندای به این که کدام گوشی هوشمند جدید، این سیستم‌ها را معرفی می‌کند، اشاره‌ای نکرد.

به طور جداگانه، هیوندای در حال توسعه شبکه ارتباطی پر سرعت خود در خودرو برای ساده‌سازی ارسال سیگنال برای همه چیز از جمله سوئیچ داشبورد و پدال‌های شتاب دهنده به دوربین‌های داخل خودرو است. هدف این طرح مدیریت بهتر ارتباطات خودرویی است که به طور سنتی در CAN، شبکه کنترل‌کننده منطقه‌ای یا سایر سیستم‌های وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال، سنسورهای دوربین نیاز به سرعت بالا و مسیرهای بزرگ بارگذاری داده‌ها دارند، در حالی که موارد ساده‌تری مانند قفل درب‌ها می‌توانند از کانال‌های کم سرعت‌تری استفاده کنند.

هوانگ گفت: "سیگنال‌های زیادی در داخل خودرو وجود دارد." "ما در حال بررسی معماری جدیدی برای شبکه درون خودرو هستیم که شامل تمام آن سیگنال‌ها می‌شود. او گفت: "برای خودرو کاملا متصل آینده، این پیچیدگی سیگنال باید از بین برود." چنین سیستم یکپارچه‌ای در خودرو می‌تواند نتایج اولیه خود را طی چندین سال نشان دهد.

سیستم اتصال خودرو به خانه هیوندای

هیوندای به دنبال شرکایی برای سرعت بخشیدن به این روند است. سال گذشته، هیوندای و شرکت شبکه‌سازی "سیسکو سیستمز"، شروع همکاری خود برای کار پیشبرد این پلتفرم را اعلام کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا