فولکس واگن، امیدوار به توقف تسلا

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، گروه خودروسازی فولکس‌واگن اولین مدل تمام برقی خود، یعنی هاچ‌بک آی‌دی (I.D) را تا سال ۲۰۲۰ روانه بازار می‌کند. در آن زمان، تسلا تولید خودروهای برقی خود را به بیش از یک میلیون خودروی برقی در سال خواهد رساند؛ اما خودروساز آلمانی در حال برنامه‌ریزی برای پیشی گرفتن از تسلا است. 

هربرت دیس، رئیس شرکت فولکس‌واگن، امیدوار است که با توجه به اولین تولید انبوه خودروی برقی در این شرکت، خودروساز آلمانی هنوز هم می‌تواند به لطف بازار جهانی و تولید تخصصی، موقعیت‌های ازدست‌رفته خود را به دست آورد.

در نتیجه‌ی صحبت‌های دیس در گفتگو با بلومبرگ، با کسب عنوان خودروساز سال جهان که در سال گذشته به تویوتا، رسید، گروه خودروسازی فولکس‌واگن در حال حاضر اهدافی برای ساخت خودروی برقی به‌صورت تولید انبوه دارد. هربرت دیس می‌گوید: ما فولکس‌واگن را به‌عنوان شرکتی می‌بینیم که می‌تواند تسلا را متوقف کند؛ زیرا ما توانایی‌هایی داریم که تسلا امروز ندارد.

نئو خودروی تمام الکتریکی جدید فولکس واگن

نئو خودروی تمام الکتریکی جدید فولکس واگن

نئو خودروی تمام الکتریکی جدید فولکس واگن

در حال حاضر تفاوت بازار فروش فولکس‌واگن نسبت به تسلا بسیار زیاد است. کل تولید شرکت فولکس‌واگن در دو روز بیشتر از کل فروش سالانه تسلا در سال ۲۰۱۶ است؛ پس می‌تواند با تولید خودروهای برقی، تسلا را پشت سر بگذارد. دیس همچنین گفت: «فولکس‌واگن طرح نهایی خودروی برقی I.D هاچ‌بک را امضا کرده است. این هاچ‌بک، نئو نام‌گذاری شده است.»

اندازه این خودرو مشابه فولکس‌واگن گلف خواهد بود و اولین مدل، تحت عنوان برند ID فروخته می‌شود. قیمت نئو I.D در حدود خودروهای دیزل گلف در اروپا خواهد بود و دامنه رانندگی ۶۰۰ کیلومتر با تنها یک بار شارژ خواهد داشت.

نئو خودروی تمام الکتریکی جدید فولکس واگن

نئو خودروی تمام الکتریکی جدید فولکس واگن

نئو خودروی تمام الکتریکی جدید فولکس واگن

طرح‌ I.D فولکس‌واگن همچنین شامل تولید جهانی کراس‌اوور کوچک و سایز بزرگ است که تا سال ۲۰۲۳ به لطف فاصله عرضی بیشتر خودرو، فضای داخلی بیشتری خواهند داشت. این شرکت آلمانی همچنین روی Aero-e، یک سدان چهارنفره اسپرت برای رقابت با مدل‌های رقیب مانند تسلا مدل S کار می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا