در بازاریابی آنلاین پیشرفت کنید

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، درسال‌های گذشته، افزایش رقابت و فضای شلوغ شبکه‌های اجتماعی همچنین موج الگوریتمی شدن این شبکه‌ها، باعث شده‌است که تمام کسب‌وکارها از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی فعالیت‌هایشان استفاده کنند. تحقیقی که در مورد کسب‌وکار و شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان می‌داد ۸۱ درصد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می‌کنند. ممکن است در حال حاضر این میزان  بسیار بیشتر باشد. همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد که استفاده شبکه‌های اجتماعی در افراد از ۷ درصد در سال ۲۰۰۵ به ۶۵ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده که نشان دهنده‌ی این حقیقت است که رقابت در شبکه‌های اجتماعی به بالاترین میزان رسیده است.

شبکه اجتماعی

اگر شما در سال ۲۰۱۱ در اینستاگرام یا پینترست حساب کاربری داشتید، ممکن بود جزو افراد نادری بودید که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند؛ یا اگر شرکت شما در سال در ۲۰۱۳ از فیس‌بوک برای تبلیغات اینترنتی خود استفاده می کرد، از خیلی از شرکت‌های دیگر جلو بود. امروزه تبلیغات در فیس‌بوک، چارچوبی استاندارد برای برندها است و سازمان‌ها، شبکه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی را بسیار جدی گرفته‌اند.در حال حاضر به دلیل افزایش رقابت، خلاقیت، استراتژی‌سازی و ایده‌پروری مناسب، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 فیس‌بوک در سال ۲۰۱۰ تلاش کرد تا راهکارهایی را برای نظم ‌دادن به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند. این راهکار یک لینک اخبار (news feed) آپدیت شده بود و محتوایی که عموما توسط یک کاربر دیده یا جستجو می‌شود را بدون در نظر گرفتن ترتیب زمان انتشار آن، پخش می‌کرد. با این کار فیس‌بوک اطمینان می‌داد که اثربخش‌ترین کیفیت محتوا را به کاربران نشان می‌دهد. از آن زمان به بعد، اکثر شبکه‌های اجتماعی از همین مدل برای بازاریابی محتوا استفاده کردند. اینستاگرام، مدیوم (Medium)، توییتر (twitter) و لینکدین (LinkedIn) شبکه‌های اجتماعی هستند که از همین مدل استفاده کرده‌اند. در نتیجه، دسترسی طبیعی کاربران به این شبکه‌ها که از طریق موتورهای جستجو صورت می گیرد، کاهش یافت. مطالعه‌هایی در این خصوص انجام شده که نشان می‌دهد دسترسی طبیعی فیس‌بوک در بازه زمانی ژانویه ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۶، ۵۲ درصد کاهش داشته است. در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز چنین اتفافی افتاده است.

با تغییر رویکرد ذهنی نسبت به شبکه‌های اجتماعی و استراتژی های مشخص، شما می‌توانید از این رسانه‌ی جدید استفاده کنید ولی باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید که بتوانید از آن بهره ببرید. در اینجا قصد داریم راه‌هایی را برای استفاده از  شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکار به شما نشان دهیم:

از نسخه‌های پولی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

واقعیت این است که مخاطبان شما، محتوای باکیفیتی را که عرضه می‌کنید دوست دارند و وقت‌شان را برای آن می‌گذارند، ولی باید بدانید که راحت‌ترین کار برای کاهش نرخ دسترسی طبیعی به شبکه‌های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق لینک اخبار این است که در شبکه‌های اجتماعی از سرویس‌های پولی استفاده کنید. بعضی از این سرویس‌ها شامل سرویس‌های تبلیغات تقویت شده فیس‌بوک و توییتر هستند.

هاب اسپات (Hobspot) که شرکتی در آمریکا است و راهکارهای جامع بازاریابی و فروش را بر روی نرم‌افزارهایش ارائه می‌دهد، متوجه شد که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ ، شرکت‌ها بودجه‌ی تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی خود را از ۱۷.۷ میلیارد دلار به ۲۳.۶ میلیارد دلار تغییر داده‌اند. از آنجا که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تمام تلاش خود را برای گرفتن توجه مخاطبان به کار می برند، استفاده از سرویس‌های پولی که شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌کنند، راه حیاتی برای رشد محتوای عرضه شده است. متاسفانه افراد به منفعتی که از استفاده از شبکه‌های پولی می‌برند نگاه نمی‌کنند و حاضر نیستند چنین سرمایه‌گذاری داشته باشند که در نهایت باعث عقب ماندن آنها از رقابت می‌شود.

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

روی آموزش خودتان کار کنید

برای اینکه در یک صنعت، مخصوصا رسانه‌ اجتماعی به‌روز باشید باید از کارشناسان این حوزه بخواهید که به شما آموزش دهند. مهم نیست که کسب‌وکار شما چقدر بزرگ یا کوچک است. می‌توانید هر سه ماه یک بار در دوره‌های آموزشی آنلاین و یا کلاس‌های حضوری شرکت کنید و از اطلاعات آنها استفاده کنید و آن را به کارمندان خود نیز انتقال دهید.

بر روی سرویس‌های طرف سوم (Third Party) سرمایه‌گذاری کنید

باید از ابزارهای تحلیلی یا سرویس‌های مشاوره‌ای که متخصص در این زمینه هستند استفاده کنید. مطمئن باشید که شرکت شما از بابت این سرمایه‌گذاری، سود خوبی کسب خواهد کرد. برای اینکه برای خودتان زمان بخرید، باید نزد مشاوران بروید که این مشاور می‌تواند یک شخص یا یک نرم‌افزار باشد. به یاد داشته باشید که اکثر چیزهایی که در زندگی به دست آورده‌اید، چیزهایی است که بهای آن را پرداخته‌اید.

شبکه اجتماعی

تنها روی چند شبکه، بصورت عمیق کار کنید

در حال حاضر و با توجه به ارتقاء الگوریتم‌ شبکه‌های اجتماعی، کیفیت محتوا و درگیر کردن مخاطب با آن، در دیده شدن شما بسیار مهم است. الگوریتم فیس‌بوک، صفحه‌هایی را که نرخ دیده شدن آنها از طریق جستجوی عادی از طریق موتورهای جستجو پایین می‌آید، جریمه می‌کند. سایر شبکه‌های اجتماعی هم همین کار را انجام می‌دهند.

با این دید، شما باید زمان خود را بر روی آن دسته از شبکه‌های اجتماعی بگذارید که بهترین کارکرد را برای شرکت شما دارند. نباید هر پلتفرم شبکه‌ي اجتماعی را که می‌شناسید به کار بگیرید. اگر شبکه‌ی اجتماعی شما در پینترست خیلی خوب کار می‌کند، و از توییتر هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اید، باید استراتژی فعالیت‌تان را در توییتر مجددا بازسازی کنید یا پینترست را در اولویت قرار دهید. اگر محتوایی که عرضه می‌کنید هیچ ارتباطی با لینکدین ندارد، می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگری عرضه کنید. می‌بینید که این قانون خیلی صریح و ساده است. در دنیای پر تغییر دیجیتال، ممکن است افراد در این دام بیفتند که باید در همه جا دیده شوند. این طرز فکر باعث می‌شود که کیفیت محتوایتان را در پلتفرم‌های اجتماعی نادیده بگیرید که شما را از رسیدن به هدف دور می‌کند. باید دقت کنید که اکثر اوقات تصمیم‌گیری صحیح این است که از یک شبکه‌ی اجتماعی به خاطر کم اثر بودن، خارج شوید،

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا