پنل فضایی سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب صنعتی چهارم برگزار شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنل فضایی سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب صنعتی چهارم به ابتکار مرکز ملی فضایی و همت پژوهشگاه فضایی، گروه فضایی صا ایران، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی مالک اشتر و با حضور معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شد.
در این پنل عنوان شد که اتصالات گسترده همه اشیا و انسان ها به عنوان یکی از پدیده های انقلاب صنعتی چهارم مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا، ایجاد شبکه گسترده ای از سنسورها به عنوان زیرساخت های انقلاب چهارم محسوب شده و موجب تحولات عظیم در حوزه های مختلف کاربری می شوند. یکی از بسترهای مهم تحقق این موضوع، فضا می باشد که هم در ایجاد ارتباطات و مخابرات فضاپایه و هم در موقعیت یابی مکانی مورد نیاز است.
صنعت فضایی در سالیان اخیر خود دچار انقلابی شده است. این انقلاب فضایی عبارت از جایگزینی ماهواره هایی کوچک به شکل منظومه با ماهواره های بزرگ. در این تحول ، ماهواره های بزرگ مستقر در مدار (geo) به مدارهای پایین تر(leo) منتقل شده و خدمات را به صورت منظومه ای ارایه می دهند.
این رویداد فرصتی را برای نقش آفرینی شرکت های خصوصی و کوچک فراهم می آورد زیرا نیازی به زیرساخت های ماهواره های بزرگ ندارند. همچنین منظومه های ماهواره ای جدید ارزانتر بوده و فرصتی را برای کشور ما  در زمینه تحولات فضایی بوجود می آورند. لذا با بهره گیری از زیرساخت های فعلی کشور و اراده ملی می توان به یکی از بازیگران اصلی تحولات جهانی در این زمینه تبدیل شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا