زمین از گل مرطوب ساخته شده است

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، رایج‌ترین نظریه در رابطه با پیدایش کره زمین، متراکم شدن شهاب‌سنگ‌ها و سیارک‌هایی است که درکنار هم جمع شدند و درگذر زمان کره زمین را پدید آورده‌اند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد قبل از شکل گرفتن این سنگ بزرگ، کره زمین ممکن است از توپ‌هایی بزرگ شامل گل‌های مرطوب و حرارت تشکیل‌شده باشد.

نظریه پیدایش هسته‌ای منظومه شمسی که تاکنون مورد تأیید اغلب جوامع علمی بوده است، بیان می‌کند این جهان خاکی ازجمله سیاره زمین، جز از شهاب‌سنگ‌های امروزی ساخته‌شده است. هسته اصلی هر سیاره و جرم سنگی باگذشت زمان و بزرگ شدن، سیاره‌ها را به وجود می‌آورد. سرانجام، این هسته سنگی با شهاب‌سنگ‌هایی از جنس نیکل و آهن برخورد کرده و با آنان پیوند می‌خورد، بزرگ می‌شود، تحت تأثیر حرارت قرار می‌گیرد و سرانجام به گدازه‌های بزرگی از آهن و سیلیکات تبدیل می‌شود.
دانشمندان علم نجوم در دانشگاه کارتین ازجمله Bryan Travis ایدهٔ دیگری دارند. آنان معتقدند حلقه‌های بزرگی از خاک و سیارک‌ها که مقدم بر منظومه شمسی بودند، به‌آرامی گردهم می‌آیند و سنگ‌های بزرگ آذرین را که شبیه نوعی از سنگ‌های آتش‌فشانی است پدید می‌آورند.
منفذها و شکاف‌های این سنگ به وجود آمده با یخ پر می‌شوند. با گذر زمان عنصرهای رادیواکتیو (پرتوزا) با ساطع کردن امواجی باانرژی زیاد باعث گرم شدن این توپ بزرگ سنگی می‌شود و آن را به‌صورت هسته گداخته امروزی به وجود می‌آورد. اما باوجوداین هسته گداخته، یخ‌های موجود در شکاف‌ها توسط انتقال جریان گرمایی، ذوب‌شده و تبدیل به آبی می‌شوند که امروزه در اختیار ما قرار دارد. سپس این آب با خاک مخلوط شده و توده‌ای از گل را تولید می‌کند.
 اساس و پایه این استنتاج رامی‌تان با یک شبیه‌سازی کامپیوتری انجام داد و چگونگی توزیع سیارک‌ها و جمع شد آن‌ها کنار یکدیگر را مدل‌سازی کرد. همچنین می‌توان فهمید آب و عناصر بنیادی‌ای که باعث به وجود آمدن یک سیاره جدید می‌شوند، از کدام شهاب‌سنگ‌ها و سیارک‌ها ناشی می‌شود.
 با توجه به علم نجوم امروزی، این حقایق کشف‌شده می‌تواند بشر را در سیر تکاملی منظومه شمسی و یافتن حیات در سیارات دیگر یاری کند.