بازدید از تازه‌ترین دستاوردهای حوزه دارویی و پزشکی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در سلسله برنامه‌های خود در زمینه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان، از آخرین دستاوردهای تحقیقات برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه محصولات و تجهیزات دارویی و پزشکی بازدید کرد.

دستگاه‌های تولیدکننده فرآورده‌های دارویی و هورمون رشد، داروی نوترکیب نازایی با ظرفیت تأمین نیاز داخلی و همچنین عرضه فرآورده‌های تولیدی به دیگر کشورها از تازه‌ترین توانمندی‌های محققان کشور بوده است که دکتر ستاری از آن بازدید کرد. این محققان توانستند ظرفیت تولید 9 هزار لیتر آنتی‌بادی مونوکلونال را در کشور محقق کنند.

ستاری با حضور در بخش تولید داروهای نوترکیب از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید داروها در قالب قرص، کپسول و دیگر اشکال دارویی برای بیماری‌هایی همچون سرطان، MS، نارسایی‌های کلیوی و دیگر بیماری‌هایی که تولید داروی آن نیاز مند شرایط خاص و پیچیده است، بازدید کرد.

یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید محصول ضد سرطان «بورتزومیب»، فرآورده‌ای مهم برای بیماران سرطانی را با بهره‌گیری از فناوری ایزولاتور شده است؛ این داروی شیمی‌درمانی همتراز با استانداردهای جهانی در کشور تولید می‌شود که مورد بازدید معاون علمی قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین از دستگاه‌های بیورآکتور و فرمانتور که کاربردهای وسیعی در تولید فرآورده‌های دارویی نوترکیب دارند، دیدن کرد. این محققان موفق شدند علاوه بر ساخت این دستگاه‌ها تمامی مخازن استیل صنایع دارویی و صنایع وابسته، دستگاه‌های استریل کننده SIP و SIP  و تجهیزات فلیتراسیون را تولید ‌کنند.

ستاری، در ادامه بازدید در جریان آخرین پیشرفت‎های محققان در زمینه تولید دو فرآورده‌ دارویی «بواسیزومبپ» و «تراستوزومب» که سالانه 100 تا 120 میلیون دلار ارزبری دارند، قرار گرفت.

نخستین شتاب‌دهنده‌ زیست‌پزشکی کشور از دیگر موارد بازدید ستاری بوده است. این مجموعه شتاب‌دهی با دریافت طرح‌های متقاضی آنها را داوری می‌کند. طرح‌های منتخب با قرار گرفتن در مرحله پیش شتاب‌دهی گزینش نهایی می‌شوند و در نهایت وارد فرآیند شتاب‌دهی خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا