تلویزیون‌های جدید با ویژگی جالب راهی بازار می‌شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از دی جی کالا مگ،اکثر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه ساخت تلویزیون‌ همیشه سعی می‌کنند تکنولوژی‌های جدیدی را روی محصولات خودشان قرار دهند. به طور مثال شرکت سامسونگ، از استاندارد جدیدی به اسم HDR10 استفاده می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که وسعت بیشتری از رنگ‌ها به نمایش در بیایند.

ویژگی HDR10 در تلویزیون‌های جدید باعث می‌شود که نسبت نور و تاریکی در تصاویر بالاتر برود تا همه چیز بیش از پیش به واقعیت تبدیل شود. سامسونگ هم ادعاد می‌کند که این تکنولوژی بهتر از HDR معمولی است و تجربه بصری بهتری به بیننده منتقل خواهد کرد.

سامسونگ می‌گوید در تکنولوژی HDR10 از ابرداده‌های داینامیکی برای خلق کنتراست بهره و رنگ‌های بیشتر استفاده کرده است. این روش قبلا با استفاده از ابرداده‌های ایستاتیک انجام می‌شد. ابر داده‌های ایستاتیک باعث می‌شدند که مثلا وقتی صحنه‌هایی از فیلم در روشنایی و صحنه‌هایی دیگر در نور کم فیلمبرداری شده باشند، به دلیل استفاده از روش استاتیک، صحنه‌های تاریک تا حد زیادی تاریکتر از خواست اولیه کارگردان نمایش داده می‌شود؛ اما در روش دینامیک از نمودار متفاوتی برای هر صحنه استفاده مي‌شود که نهایتا تصویری نزدیک به خواست فیلم‌ساز را پیش چشم بیننده قرار می‌دهد.

در حال حاضر HDR در انواع محصولات شامل تلویزیون‌، گوشی هوشمند و دوربین استفاده شده است اما در سال‌های آینده مسلما HDR10 تبدیل به استاندارد غالب این صنعت شده و حتی دستگاه‌های بیشتری را تحت پوشش قرار خواهد داد. این استاندارد هم اکنون در تمامی تلویزیون‌های UHD سال ۲۰۱۷ سامسونگ از جمله سری تلویزیون‌های QLED این برند پشتیبانی شده و در ادامه سال، شرکت سامسونگ با ارائه یک آپدیت نرم افزاری جدید، به سری ۲۰۱۶ این تلویزیون‌ها نیز امکان پشتیبانی از این استاندارد را خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا