اپلیکشین شیرین می تواند میزان شکر بدنتان را بسنجد

 به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،این اپلیکیشن به نام شوگر اسمارت، با اسکن کردن بارکد میزان شکر موجود در موادغذایی را نشان می دهد.مصرف بی رویه شکر منجر به چاقی مفرط می شود و خطر ابتلا به دیابت را بالا می برد.

بکی هال، یکی از مادرانی که برای کنترل میزان شکر موجود در مواد غذایی دو پسرش از این اپلیکیشن استفاده می کند با تعجب از زیاد بودن شکر در مواد غذایی می گوید: “خواندن برچسب مواد غذایی سخت است که با اپلیکیشن به راحتی می توان انجام داد. ولی فکر نمی کنم آن را به سوپرمارکت ببرم و هر چیزی را با آن اسکن کنم. زیادی است.”

این اپلیکیشن بخشی از برنامه سازمان دولتی بهداشت عمومی انگلستان است که همراه با ویدیویی به نام «تغییر برای زندگی» به کودکان عوارض مصرف بی رویه شکر را نشان می دهد. این ویدیو نشان می دهد که کودکان ۴ تا ۱۰ ساله، بطور متوسط سالانه ۲۰ کیلوگرم شکر مصرف می کنند که برابر با وزن یک کودک ۵ ساله است.

یکی از مسئولان این سازمان می گوید: “مصرف قند در کودکان ما سه برابر میزان توصیه شده است و آسیب های آن جدی است، نیمی از بچه های هشت ساله پوسیدگی دندان دارند و یک سوم یازده ساله ها به چاقی مفرط مبتلا هستند”.

بنا به آمار سازمان جهانی بهداشت، چاقی مفرط موجب تحمیل هزینه سه درصدی به بودجه بهداشت و علت ۱۰ تا ۱۳ درصد مرگ و میرها در کشورهای مختلف اروپا است. اضافه وزن خطر بروز بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت را به شدت افزایش می دهد.

طبق سازمان جهانی بهداشت، میزان مصرف شکر مجاز باید ده درصد کل کالری مصرفی روزانه باشد، یعنی حدود ۱۲ قاشق مرباخوری باشد. کاهش آن به ۵ درصد یا ۶ قاشق مرباخوری، فواید بیشتری برای سلامت دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا