خط بریل دیجیتال در تبلتی برای نابینایان

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،استفاده از تلفن‌های هوشمند برای افراد نابینا خیلی مشکل نیست، چون اکثر سیستم‌ها برای کاربران خود پشتیبان گویا در نظر گرفته‌اند. آن‌ها می‌توانند متون را بخوانند و به‌صورت صوتی دستور بگیرند. اما فقط می‌توانند به‌صورت صوتی نتیجه‌ی کارها را اعلام کنند. افراد نابینا نمی‌توانند مانند افراد دیگر چیزی را روی تلفن‌های هوشمند بخوانند، چون آن‌ها قادر به دیدن صفحه نیستند. اما به کمک بریل قرار است که این مشکل حل شود.

در حال حاضر مردم از خط بریل استفاده می‌کنند، زبانی بر اساس حروف برجسته تا افراد نابینا بتوانند آن‌ها را با انگشتان خود لمس کنند. استفاده از خط بریل اصلاً مشکل نیست، بلکه روشی است آسان تا نابینایان بتوانند به‌سرعت متنی را بخوانند. مشکل اینجاست که همه‌چیز به خط بریل ترجمه نشده است. بعضی از اطلاعات باید به خط بریل تبدیل شوند و بعضی دیگر که به زبان دیگری هستند، قبل از آن باید ترجمه هم بشوند.

برای اینکه همه‌چیز برای نابینایان آسان‌تر و آماده‌تر شود، شرکتی اتریشی به نام بلیتب تکنالجیز، تبلت جدیدی را ساخته است که می‌تواند خط بریل را طوری در صفحه‌نمایش نشان دهد که انگشت نابینایان بتواند آن را لمس کند. این ایده‌ی جدید در فکر افراد زیادی بود، اما بیلتب اولین شرکتی بود که چنین طرح موفقی را ارائه داد. مشکل کار ساختن صفحه‌نمایشی است که بتواند حباب‌های کوچکی را در تصویر ایجاد کرده و برای نمایش قسمت بعد به‌سرعت آن را از بین ببرد. اسلوی اسلویو، مدیر فنی ارشد این شرکت اترشی ادعا می‌کند که این ایده‌ای جدید در بازار است چون از هیچ عامل مکانیکی در صفحه‌نمایش استفاده نشده است، که همین موضوع آن را بسیار بهتر و سریع‌تر می‌کند.

تبلتی برای نابینایان - فردانما - آینده هوش مصنوعی (۲)

بریل قرار است که در اواخر سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود، اما چگونگی آن هنوز معلوم نیست، بنابراین فعلاً نمی‌دانیم که برای کمک به تهیه‌ی آن باید چه‌کار کنیم. امیدواریم که برای تهیه‌ی منابع مالی موردنیاز، کمپینی آنلاین شکل بگیرد تا شرکت بتواند هزینه‌ی لازم برای ساخت این محصول را به دست بیاورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا