حضور شرکت های خارجی از 20 کشور دنیا در الکامپ 23

به گزارش سیناپرس، باقر بحری که روز سه شنبه در نشست خبری الکامپ 23 در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور حضور پیدا کرده بود، در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت ها از کشورهایی مانند کره‌ جنوبی، چین، تایوان، هلند، آلمان، ایتالیا، ژاین در این نمایشگاه حضور دارند.
وی تعداد شرکت های خارجی و داخلی در این نمایشگاه را حدود 750 شرکت اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود 375 شرکت داخلی، 37 شرکت خارجی و بقیه استارتاپ ها هستند.
بحری به استقبال خوب استارتاپ ها نیز اشاره کرد و گفت: سالن های 8 و 9 این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین سالن نمایشگاه در اختیار استارتاپ‌ها قرار گرفته است.
وی بیان کرد: براساس مذاکرات با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد که این سازمان با همراهی رایتل، بر روی 20 تا 30 استارتاپ حاضر در نمایشگاه سرمایه‌گذاری کند.
مدیر اجرایی مدیر اجرایی بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) از راه اندازی سالن دولت الکترونیکی خبر داد و گفت: در سالن 41A دستاوردهای دولت الکترونیکی و شبکه ملی اطلاعات به نمایش گذاشته می‌شود. 

** هم‌زمانی الکامپ و تلکام از سال 97
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشست خبری امروز با اشاره به ادغام نمایشگاه الکامپ و تلکام در سال آینده گفت: براساس تفاهمی که در جلسه مشترک با مسوولان ذی‌ربط صورت گرفت، مقرر شد نمایشگاه الکامپ و تلکام از سال 97 هم‌زمان و با مدیریت یکپارچه برگزار شود. 
به گزارش ستاد خبری الکامپ، ناصر علی سعادت افزود: جزییات این که دو نمایشگاه ادغام شده یا به صورت دیگری برگزار شود بعدا مشخص خواهد شد اما سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و مجری نمایشگاه تلکام روی هم‌زمانی این دو رویداد به توافق رسیدند.
سعادت با بیان این که فضای نمایشگاه امسال بیش از 70 درصد رشد دارد، گفت: سال گذشته الکامپ در 18 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد. این در حالی است که فضای مفید امسال به 34 هزار متر مربع رسیده است.

** افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در الکامپ
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همچنین با بیان این که قرار است فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ رونمایی شود، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم شبکه ملی اطلاعات است و مهم‌ترین فاز این شبکه روز سوم الکامپ (یکشنبه هفته آینده) با حضور وزیر ارتباطات در سالن دولت الکترونیکی رونمایی می‌شود.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های امسال برگزاری همایش «آینده اقتصاد فناوری اطلاعات» است و علاوه بر آن کمیسیون آموزش نظام صنفی چند کارگاه و پنل برگزار می‌کند.
نمایشگاه الکامپ هرسال آذرماه برگزار می شد اما بیست و سومین دوره این نمایشگاه امسال برای ارائه مناسب تر دستاوردها، دسترسی بهتر مردم به آخرین یافته های این حوزه و حضور بیشتر فعالان این عرصه، 30 تیر ماه تا دوم مردادماه برگزار خواهد شد.
تغییر زمان برگزاری الکامپ امسال، سبب شد که فاصله بین دو دوره الکامپ 22 و 23 کوتاه شود و برخی شرکت‌ های خارجی که برنامه ریزی سالانه دارند، امکان حضور در این رویداد را نیافتند که سال آینده این موضوع برطرف خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا